koppla el på husqvarna flinta?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Többels

koppla el på husqvarna flinta?

Inlägg av Többels »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan, ska försöka koppla in lite lyse och dödare till min husqvarna flinta och behöver lite råd.
Har ett gäng med skruvar nere vid motorn men vet ej vilka jag ska använda.
Just nu ligger lyset på 3 men vilken är dödaren? ska den kortslutas mot jord?
Bild

Mvh Tobias <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nr. 2 är dödaren :) den ska gå emot jord när du trycker på dödarknappen. <!-- </EdIndex> --></div>
Többels

Inlägg av Többels »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar för svaret. vad är de andra två då? en till tuten också eller? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en kabel är ström framåt till ljus samt tuta, en kabel för bromsljus en för dödare samt en för bakljus, men vilken plats de har minns jag ej!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1'an är inte kopplad till någonting. Den fungerar bara som en fast "sockerbit". <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Säkraste är ju förstås att ta av kåpan och kolla vilka sladdar som sitter fast på undersidan, då är det inte så svårt att reda ut vad som ska till vad! <!-- </EdIndex> --></div>
Többels

Inlägg av Többels »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste man använda rätt skruv till bak respektive framljus. eller spelar det ingen roll vilken man använder till de? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Többels skrev:Måste man använda rätt skruv till bak respektive framljus. eller spelar det ingen roll vilken man använder till de?
tror nog de spelar lite roll ja. minns ej om de satt 15W spole för fram o en med mindre watt för bak. e lite rostig på flinta! men de kan du nog utan fara prova dig fram till. du ser ju ljusstyrkan fram! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Többels

Inlägg av Többels »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då vet jag. Tackar för svaren :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar