Hursomhaver, vad kan man säga om en fläktkyld ILO? 2vxl eller 3vxl, jag har inte en aning. <!-- </EdIndex> --></div>
Ok, intressant. De där alucylindrarna med stort insug, vad är det för nåt? 1,5 hk? Är de stålfodrade? <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Vad vill du veta? Är ju samma som en fartkyld förutom just fläktkylningen o det som tillhör det.. Och trampaxeln är längre
Ja går att borra annars kan man pressa ur fodret och pressa i ett nytt (eller begagnat från en orginal) <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Ok, intressant. De där alucylindrarna med stort insug, vad är det för nåt? 1,5 hk? Är de stålfodrade?
2-vx har arm till växeln som jobbar vågrätt.Pälle skrev:Ska byta åt mig ett vrak med tillhörande Ilomotor. Ilon är fläktkyld, har trampor och är försedd med aluminiumcylinder med stort insugTyvärr är motorn stum så med min vanliga otur så är cylindern att betrakta som skrot.
Hursomhaver, vad kan man säga om en fläktkyld ILO? 2vxl eller 3vxl, jag har inte en aning.
Hej !pangerva skrev:... om det är en högkomptopp.
Typ så här?pangerva skrev:Nej det har jag inte. Har sett bilder på Tradera bara.
Men den ser ut som en vanlig förutom att mer gods i förbränningsrummet, en tydlig ring syns där ytterkanterna givits mer gods.
Topplocket på bilden såldes nyligen för 4,99 euro på eBay.pangerva skrev:Exakt, och då blir det 2,2 hk med Pallas 14 mm och inte mer.
Med Bing 15 blir det 2,25 hk![]()