<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har problem att få min compact 1240 från-71 med 2växlad sachsmotor att gå ordentligt på tomgång.
Förgasaren är en Bing 8,5
När tomgångsskruven är inskruvad i botten är det på gränsen att den vill gå på tomgång.
Skruvar jag ut den lite så dör den med en gång.
Jag har provat att flytta nålens läge men det verkar inte göra någon större skillnad.
Har bytt flottör, nål samt nålmunstycke.
Har haft isär och gjort rent flera gånger utan verkan.
Någon som har några bra tips?
MVH / Anders <!-- </EdIndex> --></div>
Tomgångsjustering, Compact 1240
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den drar väl tjuvluft, spruta runt med lite startgas vid cylindern och om den går ner i varv där du sprutar så har du hittat tjuvläckan, kan också vara packboxen på svänghjulssidan som har gått sönder då brukar man hitta bensin i tändningen. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
När jag kör går den annars OK. <!-- </EdIndex> --></div>
Problemet är ju att få varvet att öka på tomgången, den stannar nämligen om jag släpper gasen helt, måste ligga och smågasa för att den inte skall dö. Som det är nu hinner jag nog knappast spruta på någon startgas innan motorn stannar.Magnum94 skrev:Den drar väl tjuvluft, spruta runt med lite startgas vid cylindern och om den går ner i varv där du sprutar så har du hittat tjuvläckan, kan också vara packboxen på svänghjulssidan som har gått sönder då brukar man hitta bensin i tändningen.
När jag kör går den annars OK. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt: