Is räcer (rödmyra) med dt motor!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har flickan åkt hem, så nu fick man tid i garaget.

Rev bort motorn, och undersökte lite, drevet är det största som går att få tag på fram, inte konstigt han inte orkade.

Även inget glapp i ramlager, drevlagret eller dyl, så det är ju positivt.

Bild

Fullt med prylar - som vanligt :wink:

Bild

Provade om en sådan sadel samt skärm skulle funka, och det gör det nog, men måste nog ha en annorlunda sadel.

Bild

Inte långt kvar för drevet. får se hur det lirar med kedja :roll:

Bild

"Använd Motoroil D"

Bild

Rost....frågan är om man ska jaga reda på en likadan tank eller byta ut den?

Bild

Stort fram...för stort!

Bild

La i motorn i ramen, för o se om man kan använda original pedaler, och med lite pyssel ska det nog gå!

Bild

Lite pill med motorfästen blir det, Men kommer bli fränt när det är klart!

Bild

Nu ska jag bara ordna motorfästen, så kan man börja på det finstilta senare!

Det var allt för stunden, Mvh Neifelheim. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försök att jaga en lika dan tank , det skulle vara fränt, helst då en med dekalerna kvar på., om inte det går sätt på något blankt det är ju riktigt rätt däck som sitter på 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Försök att jaga en lika dan tank , det skulle vara fränt, helst då en med dekalerna kvar på., om inte det går sätt på något blankt det är ju riktigt rätt däck som sitter på 8)
Ja, en likadan tank vore det ultimata, får se om det går att få tag på.

Ja, tror inte det går att få dit grövre däck om man inte modifierar. fram går det nog, men får se, vill ha dit motorn innan jag tänker på så mycket annat! <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kapa bort plåten och böj en ny och svetsa fast. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Conrad Engström skrev:Kapa bort plåten och böj en ny och svetsa fast.
Ska ta mig en titt på det om det går o rädda. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, den tanken sitter ju som en smäck, laga eller dit med en likadan ! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Lasse väss skrev:Ja, den tanken sitter ju som en smäck, laga eller dit med en likadan !
tanken är original, men som sagt dålig. ska se vad farsan säger, han kan ju knacka plåt.

För övrigt, har noterat att det inte är någon rödmyra, eller har jag fel? Nåja,

ska hämta en dt125 gaffel, och se om den passar bättre, annars får jag sätta kapen i DT ramen.

Mvh Neifelheim <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fan så nice det kan bli :D dt motorn kommer nu fylla ut snyggt under tanken också :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Pop skrev:fan så nice det kan bli :D dt motorn kommer nu fylla ut snyggt under tanken också :)
får väl se om jag får allt o lira :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul & nice med ett ovanligt projekt, ska bli intressant att följa..... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

billykid skrev:Kul & nice med ett ovanligt projekt, ska bli intressant att följa..... :)
Återigen - tack!

har nog fått tag på en beg men vettig tank, hoppas priset håller sig nere.

ge gärna tips och förslag som kan passa :)

Mvh Neifelheim 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Neifelheim skrev:
Lasse väss skrev:Ja, den tanken sitter ju som en smäck, laga eller dit med en likadan !
tanken är original, men som sagt dålig. ska se vad farsan säger, han kan ju knacka plåt.

ska hämta en dt125 gaffel, och se om den passar bättre, annars får jag sätta kapen i DT ramen.

Mvh Neifelheim
Det är lite svårt att se i den där vinkeln men den riktiga rödmyran skall ju vara en NV 11 och jag tycker faktiskt inte heller att det ser ut att vara en sån. Men det spelar ju ingen större roll för din ram ser i så fall snyggare ut och verkar lite stöddigare än Husqvarnas. Kanske kan du använda en tank från en sån förresten ifall den inte går att laga?

Har du kollat på vanliga cykelgafflar? Gaffelrör/lager/lageskålar och banor brukar ju ofta vara ganska så lika så kanske kan du pussla till nåt som svänger av vanliga cykelgrejor? Kapa loss röret i så fall och anpassa kronorna efter det så slipper du kapa i ramen.

:) <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns bara en sak jag kan gnälla på, det är kvalitén på bilderna. Ser bra ut! slutför detta. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Lolalola skrev:
Neifelheim skrev:

Mvh Neifelheim
Det är lite svårt att se i den där vinkeln men den riktiga rödmyran skall ju vara en NV 11 och jag tycker faktiskt inte heller att det ser ut att vara en sån. Men det spelar ju ingen större roll för din ram ser i så fall snyggare ut och verkar lite stöddigare än Husqvarnas. Kanske kan du använda en tank från en sån förresten ifall den inte går att laga?

Har du kollat på vanliga cykelgafflar? Gaffelrör/lager/lageskålar och banor brukar ju ofta vara ganska så lika så kanske kan du pussla till nåt som svänger av vanliga cykelgrejor? Kapa loss röret i så fall och anpassa kronorna efter det så slipper du kapa i ramen.

:)
Mycket funderingar, men en dt är inget o spara på, finns ju massor.

Min ram (stumma) är ett skogsfynd med grav rost, och enl, mig så spelar det ingen roll om jag kapar i den.

Har fått nys om en tank, får se vad priset hamnar på bara.

Wiklund - är tagna med mobil kamera, ska låna en digital kamera nån dag när jag fått tummen ur ett känt hål.

O angående färdigställandet, så ska jag göra så gott jag kan, vill att någon kunnig inom svets gör det åt mig, så det håller.

Mvh Neifelheim <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fränt projekt! :D håller själv på med ett liknande projekt :) alltid fränt med gammel hojar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar