<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Igår när jag var ute med min 1209 Sachs 2vxl körde jag till macken och tankade full tank. På vägen hem höll jag nästan full gas. Plötsligt stannade mopeden. Jag trodde att det var Tändspolen som dukade under. När jag tittade under motorn såg jag att bensinen forsade ut. Det var nästan som en liten kran hade öppnat sig. Det blev en stor pöl på marken. Sen knuffade jag igång mopeden och den startade. Gick åter igen som en klocka och när jag kom hem läkte den inget alls. Vad var det som hände? Var det något som hängde sig i förgasaren och bensin rann ut genom någon kanal i motorblocket? Har ni varit med om något liknande? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den Flödade över, alltså flottören hakade antagligen upp sej, men ändrade sej igen när du startade och kom då rätt igen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, då har vi båda förgiftat naturen denna helgen! Men vilken väg rinner egentligen bensinen genom blocket? Ingen bensin rinner ju ut ovanpå motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->i gropen under förgasaren finns ett hål som kommer ut under motorn, om du tittar under motorn så ser du det <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som nämnt, finns en hål i "badkaret" som det rinner ut genom, hålet kommer fram vid framdrevet. <!-- </EdIndex> --></div>