Rex miniped

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
W.baum

Rex miniped

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en icke fungerande Rex igår. Första prioritet är att få igång den. Visade sig att krysskilen till svänghjulet saknades. Sen skulle väl en allmän service inte skada. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men om det är en Viktoriamotor fins det ingen kysskil. Fast det heter Woodruffkil, eftrer gubben som uppfan den. Ungefär samma som Kardan eller Hardy mm.
En krysskil är en kil som man knackar i utifrån efter ett hjul blivit monterat på en axel.
Tag inte det som en pekpine utan en information. <!-- </EdIndex> --></div>
W.baum

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Men om det är en Viktoriamotor fins det ingen kysskil. Fast det heter Woodruffkil, eftrer gubben som uppfan den. Ungefär samma som Kardan eller Hardy mm.
En krysskil är en kil som man knackar i utifrån efter ett hjul blivit monterat på en axel.
Tag inte det som en pekpine utan en information.
Den motorn jag har är en Sachs 504. Det udda tycker jag är att moppen är lejongul metallic. Tycker dom flesta varit gröna :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet att denna tråden e gammal men bumpar den lite. har själv skaffat en miniped i fint bruksskick. skulle vilja veta vad det ska va för Wire till Pys/start?? denna har nämligen ej pysen inkopplad. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har NOS övre styrkrona grönmetallic för 50kr och parkeringstöd om någon behöver :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
NiklasHögberg

Dan L skrev:Har NOS övre styrkrona grönmetallic för 50kr och parkeringstöd om någon behöver :wink:
köper kronan till det priset. vad vill du ha för stödet? tänkte om ja köper båda så blir de bara ett paket. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

NiklasHögberg skrev:
Dan L skrev:Har NOS övre styrkrona grönmetallic för 50kr och parkeringstöd om någon behöver :wink:
köper kronan till det priset. vad vill du ha för stödet? tänkte om ja köper båda så blir de bara ett paket.
nos stödet kostar 150kr det finns lite till tror jag , nån verktygslåda i plast mm <!-- </EdIndex> --></div>

NiklasHögberg

Dan L skrev:
NiklasHögberg skrev:
köper kronan till det priset. vad vill du ha för stödet? tänkte om ja köper båda så blir de bara ett paket.
nos stödet kostar 150kr det finns lite till tror jag , nån verktygslåda i plast mm
kolla gärna vad du har. kan du fixa bild vore de fint. räkna samman bra pris! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

NiklasHögberg skrev:
Dan L skrev:
NiklasHögberg skrev:
nos stödet kostar 150kr det finns lite till tror jag , nån verktygslåda i plast mm
kolla gärna vad du har. kan du fixa bild vore de fint. räkna samman bra pris!
ok blir i helgen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

W.baum

Inlägg av W.baum »

NiklasHögberg skrev:vet att denna tråden e gammal men bumpar den lite. har själv skaffat en miniped i fint bruksskick. skulle vilja veta vad det ska va för Wire till Pys/start?? denna har nämligen ej pysen inkopplad.
Tyvärr har moppen vandrat vidare. Men nån här borde nog kunna ge svar på dina funderingar (just nu kör man runt på nåt som knappast kan kallas moppe) :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

W.baum skrev:
NiklasHögberg skrev:vet att denna tråden e gammal men bumpar den lite. har själv skaffat en miniped i fint bruksskick. skulle vilja veta vad det ska va för Wire till Pys/start?? denna har nämligen ej pysen inkopplad.
Tyvärr har moppen vandrat vidare. Men nån här borde nog kunna ge svar på dina funderingar (just nu kör man runt på nåt som knappast kan kallas moppe) :roll:
vad färdas du på då?? en sån där otäck makapär i plast?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
W.baum

Inlägg av W.baum »

NiklasHögberg skrev:
W.baum skrev:
Tyvärr har moppen vandrat vidare. Men nån här borde nog kunna ge svar på dina funderingar (just nu kör man runt på nåt som knappast kan kallas moppe) :roll:
vad färdas du på då?? en sån där otäck makapär i plast??
Nej tok heller. En sån skulle jag inte vilja ha om du så gav den till mig. Puttrar för tillfället runt på en solx knallert :oops: . Har dock vägt upp det hela med att äga 2 stycken sachsmotorer som ska sättas i lämplig ram (när jag får tag i en) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

W.baum skrev:
NiklasHögberg skrev:
W.baum skrev:
Nej tok heller. En sån skulle jag inte vilja ha om du så gav den till mig. Puttrar för tillfället runt på en solx knallert :oops: . Har dock vägt upp det hela med att äga 2 stycken sachsmotorer som ska sättas i lämplig ram (när jag får tag i en)
knallert e fräsiga maskiner. livsfarligt på vintern bara. har haft en själv. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
W.baum

Inlägg av W.baum »

NiklasHögberg skrev:
W.baum skrev:
NiklasHögberg skrev:
W.baum skrev: Tyvärr har moppen vandrat vidare. Men nån här borde nog kunna ge svar på dina funderingar (just nu kör man runt på nåt som knappast kan kallas moppe) :roll:
Nej tok heller. En sån skulle jag inte vilja ha om du så gav den till mig. Puttrar för tillfället runt på en solx knallert :oops: . Har dock vägt upp det hela med att äga 2 stycken sachsmotorer som ska sättas i lämplig ram (när jag får tag i en)
knallert e fräsiga maskiner. livsfarligt på vintern bara. har haft en själv.
Jo förvisso.Min signalgula maskin är ju lite kult.Men funderar på att avveckla den för att finansiera en ram till mina motorer :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

W.baum skrev:
NiklasHögberg skrev:
W.baum skrev:
NiklasHögberg skrev: vad färdas du på då?? en sån där otäck makapär i plast??
knallert e fräsiga maskiner. livsfarligt på vintern bara. har haft en själv.
Jo förvisso.Min signalgula maskin är ju lite kult.Men funderar på att avveckla den för att finansiera en ram till mina motorer :hmm:
oke vad e du sugen på att sätta motorn i då? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar