
Var såklart tvungen att se om den startade när jag kom hem. Dit med en soppaslang och i med en slurk fjolårsbensin. Kick, kick och lite startgas - vips så gick den. Tog en tur till postlådan och efter lite meck på munstycket så gick den t o m på tvåan

Såhär glad ser den ut när den puttrar fint på tomgång;

Vad som ska bli av denna är jag inte riktigt säker på men en omlackering i originalvitt skulle ju vara trevligt. Ny klädsel till sadeln blir det nog också vad det lider.
I första hand ska jag koncenterar mig på oljebyte och allmän service samt skruva fast allt som är löst för den skramlar nåt hemskt. Det absolut första blir nog att byta ut bränslekranen för den gamla var sprucken och läckte rejält i anslutningen till tanken.
Saknade delar så här långt;
-Sidokåpor
-Luftburk + slang
-Skruvar till styrkåpan
-En gummimatta - går att göra nya själv
-Hastighetsmätare - finns i förrådet
-1 st Monarkemblem till bakskärm
Har ju varit lite diskussioner om hur man handskas med dessa ibland svårstartade maskiner. Min erfarenhet såhär långt;
Kall - kicka + startgas (vet inte om choken funkar)
Ljummen, stått en timma - kicka, ingen gas
Varm - full gas
Spontant efter 3 provturer så skulle jag vilja påstå att den är lättstartad. <!-- </EdIndex> --></div>