<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Upptäckte under all skit att sonens cylinder på Ilomotorn har en avgasstos som är pålödd/svetsad i gjutjärnscylindern. Det måste väl var helt fel.
Stosens ytterdiameter är 25 mm.
Vad har den cylindern för ytterdiameter där avgaskröken ska ansluta? Vad hade Monarscooten med Ilomotor för krök egentligen? Den som har en "knäck" i böjen eller den mer rundade som löper mer under motorn?
MVH Robban M <!-- </EdIndex> --></div>
Vad har en ILO Piano G50 för diameter på avgasstosen?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kompisen fyndade åt mig en hel ILOmotor med gnista och fräsch cylinder på Falumarknaden till ett riktigt bra pris. Dock verkar även kicken på denna vara lealös. Men nu har jag prylar å labba med. Kul.
Fråga-upptäckte att den "nya" är ILO G50B medans den gamla inte är B.
Vad innebär B?
MVH Robban M <!-- </EdIndex> --></div>
Fråga-upptäckte att den "nya" är ILO G50B medans den gamla inte är B.
Vad innebär B?
MVH Robban M <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mecka sönder bägge och dokumentera, vi är fler som undrar (fast vi vet vad som skiljer)
G50 har invändig kickfjäder och kickstop
G50B har utvändig kickfjäder och kickstoppen bultad i ramen.
Sen finns det G50 motorer modifierade till G50B och där blir det knepigt <!-- </EdIndex> --></div>
G50 har invändig kickfjäder och kickstop
G50B har utvändig kickfjäder och kickstoppen bultad i ramen.
Sen finns det G50 motorer modifierade till G50B och där blir det knepigt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok jag ska kolla upp detta. Har for mig att den utan B ocksa hade utvandig kickfjader ev modifierad? Har for mig att packningssatsen ev skiljde.
PS:Sitter pa ett allinclusivehotell i Turkiet och har det bra. Hittar inte a, ae och o pa tangentbordet hi hi..MVH Robban <!-- </EdIndex> --></div>
PS:Sitter pa ett allinclusivehotell i Turkiet och har det bra. Hittar inte a, ae och o pa tangentbordet hi hi..MVH Robban <!-- </EdIndex> --></div>