<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev väl rart Har resten av familjen bokat plats på flaket än då för nu vill dom väl med ut på åkturerna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, jag håller också på att renovera min gamla flaka hemma men jag fattar inte hur frambromsen, bakbroms eller växel vajer ska sitta. Skulle vara glad om du kunde skicka/lägga ut bilder på hur det ska sitta. <!-- </EdIndex> --></div>
nicke95 skrev:Hej, jag håller också på att renovera min gamla flaka hemma men jag fattar inte hur frambromsen, bakbroms eller växel vajer ska sitta. Skulle vara glad om du kunde skicka/lägga ut bilder på hur det ska sitta.
det skall jag kunna ordna. eventuellt ar ja en sån speciell nippel som ska sitt i växelväljaren på motorn. fota gärna o visa hur det ser ut på din motor! jag skall ordna lite foton o maila dig!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
uppe i växelhandtaget används wire med lödd nippel som passar direkt i hålet. ang bromsarna s ar ja ingen bra bild just nu, men finns fina sprängskisser på följande länk.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då har jag efter lite letande o väntan äntligen fått tag i strålkastare av gamla modellen. bytte till mig ett lykthus med cromesarg och reflektor o glas samt en NOS cromesarg mot srlkastare av nyare modell. så nu e de en sak mindre ja slipper leta efter.
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mixtrade ihop en strålkastare nu ikväll av mitt egna lykthus samt cromesargen reflektorn o glaset som ja bytte till mig. det vart helt okej ock kompletterar mopeden fint.
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har man testkört lite. bromsarna fram skall justeras bland annat. men nu orka den gå när man monterat 11 kuggs drev fram istället för 14. men den e lurig att få tomgång på så den får hänga med på en tripp till Hillbilly som skall hjälpa mig med att "snygga till" en reed cylee samt matcha en förgasare till den. sen byta tätboxar till vehus. o sedan tändinställning, han har rotat mer i detta än mig så ja tar hellre hjälp nu än krånglar till ja e gråhårig. slänger me 2 nya foton från dagen!
Jabba skrev:Då är det bara fälgarna kvar att fixa till. Snygt jobb
jajjemen skal maskera dem noga o slipa av dem o duscha på lire färg. speciellt framhjulen! den skall bara få ett fint bruksskick nu som man inte behöver skämmas över, sen kanske den plockas i smådelar igen då ja vet att den e komplett o klar! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt å prydligt ! Ett litet staket på flaket så inte lasten trillar av i svängarna kanske ? <!-- </EdIndex> --></div>