<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renoveringen rör på sig, sakta men säkert. Har inte gett mig på några större projekt än. Moppen har putsats upp lite och vajrar har bytts. När jag skulle byta topplockspackningen stötte jag på ett problem. I den packningssats jag köpte finns ingen toppackning som passar. På moppen sitter ingen packning alls i nuläget, så jag vet inte om det ska vara en aluminium eller vanlig packning där. Var får jag tag på rätt packning? Det är alltså en två(hand)växlad Sachsmotor.
/Mats <!-- </EdIndex> --></div>
Renovering av Crescent 1175
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sedärja! Tack för riktigt snabbt svar. Jag ska se till att ladda upp lite byggbilder här snart så att ni får skåda underverket (nåja). <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Sachsmotorer har inga toppackningar så det är bara att rengöra topp och cylinder och återmontera. Läste nånstans att man kan dra på ett tunt lager kopparpasta om man misstänker ett mindre läckage.
-
Det är kul, men framförallt ett sätt för mig att verkligen lära mig konsten att skruva. Jag har inte hållit på mycket med motorer, men har alltid gillat gamla bilar och mopeder. Crescenten ersätter en gammal Solex som bara står och samlar damm nu. <!-- </EdIndex> --></div>hammonddme100 skrev:Låter som ett kul projekt !
Lägg gärna upp lite bilder.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Efter en ganska lång och effektiv dag av skruvande har jag stött på ett problem. Motorn går bra på låga varv men så fort jag drar på lite så dör den. Vad kan detta bero på? För mycket eller för lite soppa eller luft? <!-- </EdIndex> --></div>
Ja, tiden är ett problem även för mig. Du råkar inte ha några kåpor eller kedjeskydd liggandes till 1175:an?Raketsport skrev:Det var ett vettigt märkesbyte!
Ska bli skoj att se moppen.
Jag skulle själv behöva byta tänddelar på vår 1175'a, men tiden räcker inte alltid till.
Efter en ganska lång och effektiv dag av skruvande har jag stött på ett problem. Motorn går bra på låga varv men så fort jag drar på lite så dör den. Vad kan detta bero på? För mycket eller för lite soppa eller luft? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sea50tower på tradera har NOS kedjeskydd ena sida minns inte vilken kontakta han och fråga.
bakre kedjeskydd finns också på tradera http://www.tradera.com/HUSQVARNA-MOPED-KEDJESKYDD-auktion_93745612
Fästet passar från husqvarna sitter säkert på flera modeller
Kedjerören är unika finns bara 1175 som har dom i mcb progam tror det är fästet mot svingen som är annorlunda vet dock inte säkert. <!-- </EdIndex> --></div>
bakre kedjeskydd finns också på tradera http://www.tradera.com/HUSQVARNA-MOPED-KEDJESKYDD-auktion_93745612
Fästet passar från husqvarna sitter säkert på flera modeller
Kedjerören är unika finns bara 1175 som har dom i mcb progam tror det är fästet mot svingen som är annorlunda vet dock inte säkert. <!-- </EdIndex> --></div>