<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på att montera en membrancylinder på min pack.
Kan någon svara på om det blir strul med att få dit växelkåpan när insuget blir bredare? ( sachs 3 vxl hand lillacyllen)
Hur är effekten på en membrancylinder? <!-- </EdIndex> --></div>
Sachs med membran
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Med 42mm slag och 41mm borr blir det 55,4cc <!-- </EdIndex> --></div>tompa skrev:Inga problem med växelkåpan, passar rakt på.
Lite starkare brukar dom bli, borrar du den t 41 mm = 54cc så blir det lite mer fart också med en bing 12;a på.
jag toppar väl ca65-70 med min flaka och den setupen
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
Re: Sachs med membran
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
har samma planer på gång då jag har en mer eller mindre ny sån 1,5hk cylle med membran, den ska putsas lite med hjälp av hillbilly, han har ju rotat i sin reedcylle o fått dn att gå fint enda ja ska skaffa e packningar till membranet mot cylindern! tala om vidar hur det går för dig!! <!-- </EdIndex> --></div>GNARP skrev:Funderar på att montera en membrancylinder på min pack.
Kan någon svara på om det blir strul med att få dit växelkåpan när insuget blir bredare? ( sachs 3 vxl hand lillacyllen)
Hur är effekten på en membrancylinder?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
släng gärna in foton hur den ser ut i dagsläget! skoj o se nu o hur den ser ut sen!! <!-- </EdIndex> --></div>GNARP skrev:Ok. Tack för svaren. Tänkte börja riva ner hela moppen snart så hoppas den är nylackad och klar till våren. Och mer styrka iden behövs nu är den helt orginal och ganska klen..
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248