<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ställer här en fråga åt en kompis som inte är med på forumet.
Han har nyligen köpt ny cylinder sk 5,5 och till den monterat tillotson (eller hur det heter) förgasare till sin 2013 med 2vxl.
Det funkar fint tills man ska köra med den, den är nämligen sjuuukt slö i starten, och när man väl ska ha i tvåan så går det riktigt segt innan den sätter fart, det tar flera hundra meter innan det börjar varva, känns inte som att den orkar. När den väl kommer upp i varv går den bra, skulle tippa runt 60 och verkar bara vilja varva mer och mer.
Jag tipsade honom om att byta till större drev framme, sagt och gjort, utan att räkna kuggarna på framdrevet köpte han ett 14drev och när han skulle ta av drevet som satt såg han att det satt ett 14drev framme, bak sitter original.
Nån som vet vad man gör åt detta, vad är det för fel? <!-- </EdIndex> --></div>
Drevning?
Re: Drevning?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jag "lider" lite av samma problem, drevade om moppen eftersom den varvade som en tok, och nu blev den riktigt slö men varvar fortfarande ur
skall klämma på effektsystem nästa helg, får se vad det ger <!-- </EdIndex> --></div>
Då blir den ju ännu slöare !Naeri skrev:
Jag tipsade honom om att byta till större drev framme,
jag "lider" lite av samma problem, drevade om moppen eftersom den varvade som en tok, och nu blev den riktigt slö men varvar fortfarande ur
skall klämma på effektsystem nästa helg, får se vad det ger <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tillotson membran och pumpförgasare återfinns på motorsågar och där ska man ställa in lågvarvsblandningsskruven så motorn svarar direkt på gaspådrag. Stryper man skruven mer kan man förvisso få en bättre tomgång men motorn blir orkeslös när man ska använda sågen.
Kanske du skulle prova med lite förgasarjustering. Det är bara ett enkelt förslag....
<!-- </EdIndex> --></div>
Kanske du skulle prova med lite förgasarjustering. Det är bara ett enkelt förslag....

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tack! <!-- </EdIndex> --></div>
Detta var väldigt intressant! Det är som sagt inte min moppe och jag vet knappt hur förgasaren ser ut, men ska tipsa honom om detta!56:an skrev:Tillotson membran och pumpförgasare återfinns på motorsågar och där ska man ställa in lågvarvsblandningsskruven så motorn svarar direkt på gaspådrag. Stryper man skruven mer kan man förvisso få en bättre tomgång men motorn blir orkeslös när man ska använda sågen.
Kanske du skulle prova med lite förgasarjustering. Det är bara ett enkelt förslag....
Tack! <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Inte bara det, jag är dessutom lite dum i huvetLasse väss skrev:Nja,Naeri skrev:Ajdå, än en gång har jag haft otur när jag ska försöka tänka...
kanske det är så enkelt att du är född i en formsvacka
(Skojade bara)

1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt