Kreidler Florett RS - ''bastarden''

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mattias-M skrev:Bild
Kanske inte den mest regntåliga monteringen du valt där, vattnet går rakt in i kontakterna och tändspolens anslutning. Men det märker du säkert nästa gång du råkar ut för dåligt väder. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis vad jag tänkte men du hann före, blir säkert problem vid regn <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->spöregn så de droppa om mig och moppen, inga problem
att starta efter en dyngblöt tvättning överallt, inga problem <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ja. Men vatten tränger in överallt och ger skador efter en tid. Inte direkt. Så jag rekommenderar dig att flytta om lite. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dåligt med ställen annars va jag kan hitta utan att gå lös med borr eller liknande..
det som är med är att ja har monterat isolerade honkontakter osv ist för de som satt innan. om de är till nån tröst för pet och antydan på fel <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går juo sätta krympslang på utsatta kablar så kanske de inimerar fukt att leta sig in? bara en snabb idé som kanske e helt värdelös! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade förmodligen valt att sätta tändspolen/CDIn på andra sidan av ramen, antingen i ett nyborrat hål lite högre än det nuvarande eller i ett hembyggt fäste som skruvas i något/några befintliga hål. Då kan man vända nersidan neråt som det var tänkt på fabriken.

Men det är ju helt upp till dig hur du vill ha det, det är din moped så du gör som du vill. Själv hade jag inte stått ut med den gnagande känslan av att Murphys lag förr eller senare skulle slå till och tändningen skulle strejka när det skapar största möjliga problem... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men ska den inte ha kåpor...? på min tid ( 400 år sen) tävlade jag lite mer rc och fanns det "ballonger" som man kunde stoppa in mottagare och servon i..... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kådis använde vi i modellbåtarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu smider man planer inför kommande vintern, 3 växlat är för lite,
45Km/h är för lite, 120mm trumma fram är för lite, rostiga fälgbanor är DÅLIGT

nu ska man bara se vart de tar vägen men produkter att beställa kan
man ju iallafall visa som man vill ha, dags att jobba in kontanter igen!

tips, trix och råd på vad man skall göra med skapelsen kan va kul!

Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->intressant! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läckra fälgar :P <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådana fägar har väl alla :D och 160 mm Krejdlertrumma fram och råstfria ekrar. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Sådana fägar har väl alla :D och 160 mm Krejdlertrumma fram och råstfria ekrar. :D
Hur jag än letar så har jag inte sådana fälgar mistick_badwords

:wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja de ska bli minst lika intressant för mig som för er!

varorna är inte allt för dyra igentligen, de gäller bara att hitta dem och
få fram pengarna för att köpa dem, men det jobbar ja på för tillfället

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar