Crescent Skoterett Sleeper

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Supper Collt.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skönt ljud! :)

Om problemet med vattnet kvar står så brukar jag göra så att jag tar av slangen som går från toppen till kylaren och sen blåser i expantionkärlet tills de kommer vatten i slangen som är lös! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helfränt :lol: Kommer varvräknaren verkligen att räcka till när pipan kliver in strax över 90 blås 8) :lol:

HUA..... :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hänt nått mer här? :D <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja inte så jättemycket, men fick lite mil på den när jag körde mods vs rockers den 3/9! Moppen funkade jättebra, och låg på knappt 90 grader som max, blev väl totalt 2 timmars körtid på den så det känns skönt att den höll ihop :)

Verkar inte dra så mycket ström heller, 12,7 volt när jag startade och 12.03 efter ca. 2h körning! <!-- </EdIndex> --></div>
fredrök

Inlägg av fredrök »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Nja inte så jättemycket, men fick lite mil på den när jag körde mods vs rockers den 3/9! Moppen funkade jättebra, och låg på knappt 90 grader som max, blev väl totalt 2 timmars körtid på den så det känns skönt att den höll ihop :)

Verkar inte dra så mycket ström heller, 12,7 volt när jag startade och 12.03 efter ca. 2h körning!
När det är 12,03 V är det inte mycket kvar i batteriet, kanske 10-20% och det är ju inte nyttigt att ladda ur ett blybatteri så mycket... <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

fredrök skrev:
patrikh skrev:Nja inte så jättemycket, men fick lite mil på den när jag körde mods vs rockers den 3/9! Moppen funkade jättebra, och låg på knappt 90 grader som max, blev väl totalt 2 timmars körtid på den så det känns skönt att den höll ihop :)

Verkar inte dra så mycket ström heller, 12,7 volt när jag startade och 12.03 efter ca. 2h körning!
När det är 12,03 V är det inte mycket kvar i batteriet, kanske 10-20% och det är ju inte nyttigt att ladda ur ett blybatteri så mycket...
Hm ja det stämmer nog.. men äh får väl köpa ett nytt om man kör skiten ur det:P Inte så ofta jag kommer köra så länge som sist, så man får väl ladda den efter varje runda och hoppas på det bästa. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men hur gick den då ? vart det någon speed i den 8) <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den går riktigt bra! Toppfart vet jag inte, 100+ enligt uträkningar iallafall. Lite tråkig i början i och med att ettan är så lång, och eftersom effekten är ganska högt upp så är den lite trögstartad innan den får upp varvet men sen är det bara att mata på med växlarna :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bravo :D Lägg gärna upp en filmsnutt när du har tillfälle :D <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om någon vill transportera sig stilfullt och snabbt nästa sommar så går det bra att lägga ett bud (via pm) på sleeperskotern :)

Har ett nytt sleeperprojekt på gång, fast på 4 hjul. (Opel kadett city -78 )

Kan även byta mot en b230ft/fk, eller en hel bil, 740/940 turbo som jag kan knycka motorn ifrån.

/Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Juste, en bild jag hittade på mig på mods vs rockers i sommras. 8)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sleeper är verkligen rätta ordet både för dig och mopeden :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och nu, även på blocket :)

http://www.blocket.se/stockholm/Crescent_skoterett__Sleeper___kx60__37365595.htm?ca=11&w=1&last=1

Är väl lite fel säsong att sälja (och lite tråkigt också då man lagt ner mycket tid).. men känns roligare att lägga pengarna på bilen i nuläget :) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

patrikh skrev:Och nu, även på blocket :)

http://www.blocket.se/stockholm/Crescent_skoterett__Sleeper___kx60__37365595.htm?ca=11&w=1&last=1

Är väl lite fel säsong att sälja (och lite tråkigt också då man lagt ner mycket tid).. men känns roligare att lägga pengarna på bilen i nuläget :)
Blocket.se skrev:För lite spänning i tillvaron? Vill du glida fram fort med stil? Eller har du bara en obeskrivlig dödslängtan?
Den va bra! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar