<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, hur tjock är packningen som ska sitta mellan Encarwi H9 och cylinder, ska var 2 st?
Köpte en sotningsats, men den som ska vara till förgasaren (eller båda är ca 3 mm tjocka? är detta rätt? känns som att det endast ska vara på ca 1mm ??
Svara gärna snabbt eftersom att jag tänkt köra "Mopperun" på lördag
Mopeden vi pratar om är en Crescent 1175 -65, med HVA motor. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skall nog vara ganska tjock packning som isolerar bort lite värme från förgasarens hus! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har bakelitbrickan och den är kanske 3 mm tjock, men det kan ju inte vara så att det ska vara 2 st 3 mm packingar också? De som satt på tidigare var kanske 1 mm tjocka !! Men de har ju blivit bytade mer än en gång sedan 1965 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->3+3+3=9mm.. Det är väl inte så tjockt bara pinnskruvarna räcker till.
Bra skydd mot ånglås. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag surfar med lite i tråden.
Vart hittar man sånna bakelitbrickor? Har problem på monarscooten att den blir för varm när jag kör med plåten över motorn på.
Har bara en backelit idag och skulle vilja komplettera med en till. <!-- </EdIndex> --></div>