Redrevo70 Fs1 Sprinter
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skickar man med DHL så blir det 245:-http://www.servicepoint.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Frakten kostar cirka 150kr om man skickar via DHL, kan kolla upp den exakta summan men föredrar att du lägger ett bud på motorn så fall.TobbeHögberg skrev:ja de blir ju en bit undra om inte frakten blir dyr då får kolla upp deHilmersson skrev:jag bor i Olshammar sju mil söder om Örebro, Såg nu att du bor i Kristinehamn så det är en bit att åka, men jag kan eventuellt skicka varorna.TobbeHögberg skrev:Det är intressant ska fundera ut ett bud så återkommer jag vart bor du??Hilmersson skrev: Gärna har en extra motor lite halvt komplett också har även två extra original cylindrar som jag kan tänka mig skicka med. Problemet är att packningen mellan blockhalvorna läcker annars går den bra. Om du fortfarande är intresserad kom med ett bud!
Mvh

-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update - 14/9
Helt dött är det inte har gått lite trögt men har fått lite gjort alla fall. :wub:
Jag återanvände fästet från gamla ramen som liknar en hasplåt, fick svetsa om det lite för att det skulle sitta bra på Fs1:an. Rev fram fotpinnarna jag svarvade som legat och blivit lite små skabbiga i garaget också. Blir att återanvända dom också!

Sen har min Pappa varit snäll och svarvat ordning ett verktyg som jag ska ha att pressa i ramlagerna med eftersom jag inte hade tid. Lagersättena har skärt sig lite i början av det så lagret vägrar hoppa i rakt men nu ska det nog funka.

Även en bild på 1,5 liters tanken jag tänkt använda för att spara lite vikt, sadeln ryker också. :rolling:

Liten Update - 16/9
Fick bli en update, när jag byggde motorfästena hade jag glömt en faktor, att drevaxeln inte var centrerad med med sving bulten. Klurade lite på detta och byggde några provisoriska fästen. Sen kom jag på att Derbi senda höjningssatsen jag hade låg och skärpade kunde fungera som en "sänkningssats" till de bakre motorfästena. Sagt och gjort passade jätte bra fick dock svarva till en liten distans mellan dom. Men nu sitter motorn mycket bättre och kedjan spänner år ordentligt samt att den styr rakt! :wub:

Update - 17/9
Nu har fotpinnarna blivit placerade, sen tog jag en vantskruv och modifierade lite lätt som jag ska ha som stälbar steldämp behöver dock en till men farsan skulle försöka fixa det. Sen monterade jag tanken provisorisk mest för att se hur det ser ut. Får spackla några fästen på den så att jag kan placera den på bilden då den sitter bäst där.
Sen vet jag att ni inte gillar att jag ska köra utan original sadel och tank. Men det är funktionen som räknas och detta alternativ fyller bäst funktion! :rolling:


<!-- </EdIndex> --></div>
Helt dött är det inte har gått lite trögt men har fått lite gjort alla fall. :wub:
Jag återanvände fästet från gamla ramen som liknar en hasplåt, fick svetsa om det lite för att det skulle sitta bra på Fs1:an. Rev fram fotpinnarna jag svarvade som legat och blivit lite små skabbiga i garaget också. Blir att återanvända dom också!

Sen har min Pappa varit snäll och svarvat ordning ett verktyg som jag ska ha att pressa i ramlagerna med eftersom jag inte hade tid. Lagersättena har skärt sig lite i början av det så lagret vägrar hoppa i rakt men nu ska det nog funka.

Även en bild på 1,5 liters tanken jag tänkt använda för att spara lite vikt, sadeln ryker också. :rolling:

Liten Update - 16/9
Fick bli en update, när jag byggde motorfästena hade jag glömt en faktor, att drevaxeln inte var centrerad med med sving bulten. Klurade lite på detta och byggde några provisoriska fästen. Sen kom jag på att Derbi senda höjningssatsen jag hade låg och skärpade kunde fungera som en "sänkningssats" till de bakre motorfästena. Sagt och gjort passade jätte bra fick dock svarva till en liten distans mellan dom. Men nu sitter motorn mycket bättre och kedjan spänner år ordentligt samt att den styr rakt! :wub:

Update - 17/9
Nu har fotpinnarna blivit placerade, sen tog jag en vantskruv och modifierade lite lätt som jag ska ha som stälbar steldämp behöver dock en till men farsan skulle försöka fixa det. Sen monterade jag tanken provisorisk mest för att se hur det ser ut. Får spackla några fästen på den så att jag kan placera den på bilden då den sitter bäst där.
Sen vet jag att ni inte gillar att jag ska köra utan original sadel och tank. Men det är funktionen som räknas och detta alternativ fyller bäst funktion! :rolling:



-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Javisst, att gömma tanken blir svårt tyvärr. En sadel ska jag försöka fixa räcker ju att lägga över lite skumgummi men ska se om jag kan fixa någon fin aluminium konstruktion!alf-johan skrev:Det här börjar ju likna bra grejer, men en ide kanske vore att försöka gömma tanken i ramenOch en liten lätt åka fort sadel, av alu underrede,

-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Det tror jag inte, dom bakre fästena ska svetsas fast senare när jag blästrat av färgen från ramen. Sitter stenhårt redan nu så det är ingen fara.Mattias-M skrev:med ryt i motorn ser de ut som att de fästen motorn sitter i kommer de flexa rätt friskt, lite för friskt?

-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej ledsen för dåligt med uppdatering här, lite saker har det hänt men inte mycket nämnvärt sparar till en större update nästa gång. Har alla fall börjat bygga wheeliebar till åket nu har dock lite kvar att göra på den
Ett avgassystem har jag köpt alla fall fick det billigt av en kille från Moppenet.nu (forumet jag vanligtvis hänger på) ett Metrakit prorace är det antar att alla inte är bekanta med röret, högvarvigt är det alla fall viket passar min motor bra.
Sen fick jag reda på att killen som skulle ha portat min cylinder inte hade tid med arbetet just nu så han skulle köra en så kallad "Sk blueprint" på den vilket innebär att han rensar gjutfel och jämnar ut ingångsvinklarna så dem matchar lite bättre.
I och för sig gör inte detta så mycket eftersom att röret jag köpte inte riktigt skulle hängt med om jag portade cylindern. Ska försöka snickra ihop en avstämd pipa senare.
[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Ett avgassystem har jag köpt alla fall fick det billigt av en kille från Moppenet.nu (forumet jag vanligtvis hänger på) ett Metrakit prorace är det antar att alla inte är bekanta med röret, högvarvigt är det alla fall viket passar min motor bra.
Sen fick jag reda på att killen som skulle ha portat min cylinder inte hade tid med arbetet just nu så han skulle köra en så kallad "Sk blueprint" på den vilket innebär att han rensar gjutfel och jämnar ut ingångsvinklarna så dem matchar lite bättre.
I och för sig gör inte detta så mycket eftersom att röret jag köpte inte riktigt skulle hängt med om jag portade cylindern. Ska försöka snickra ihop en avstämd pipa senare.

