
F50GXL
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.mopedparts.de/index.php/cat/c54_Bing-Typ-21.html
Där finns det grejjer till bla bing 21. Frakten kostar dock 14,99 EUR till sverige. Finns nog fler sidor i tyskland om du söker på sachs ersatzteile
Beställde själv grejjor till min Simson från tyskland, då gick frakten på 6,99 EUR <!-- </EdIndex> --></div>
Där finns det grejjer till bla bing 21. Frakten kostar dock 14,99 EUR till sverige. Finns nog fler sidor i tyskland om du söker på sachs ersatzteile
Beställde själv grejjor till min Simson från tyskland, då gick frakten på 6,99 EUR <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm....Tävling.. 
Lasse har ringt mig å han skall inga mig på Söndag 18/9 har iaf prata med Lasse idag lördag 17/9.
Han borde vinna lätt då jag inte är klar med min utveckling av motorn Sachs 50/5 AKF då det finns mera
att göra, min enda chans är ****
**** Gissa vad.... 
Skall byta tändsystemet och förgasaren...men spar det till efter tävlingen om den blir av.
Tusen TACK Cobra för upplysningarn....+ ponras.
Var ute ikväll för att kolla att allt funkade.....fack motorn vägra att starta.
Men fick igång den ....det visade sig att det var slut på soppa...pust.!
<!-- </EdIndex> --></div>

Lasse har ringt mig å han skall inga mig på Söndag 18/9 har iaf prata med Lasse idag lördag 17/9.
Han borde vinna lätt då jag inte är klar med min utveckling av motorn Sachs 50/5 AKF då det finns mera
att göra, min enda chans är ****


Skall byta tändsystemet och förgasaren...men spar det till efter tävlingen om den blir av.
Tusen TACK Cobra för upplysningarn....+ ponras.
Var ute ikväll för att kolla att allt funkade.....fack motorn vägra att starta.
Men fick igång den ....det visade sig att det var slut på soppa...pust.!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Snålpelle, klart du måste ge moppen lite soppabillykid skrev:Hmmm....Tävling..
Lasse har ringt mig å han skall inga mig på Söndag 18/9 har iaf prata med Lasse idag lördag 17/9.
Han borde vinna lätt då jag inte är klar med min utveckling av motorn Sachs 50/5 AKF då det finns mera
att göra, min enda chans är ******** Gissa vad....
Skall byta tändsystemet och förgasaren...men spar det till efter tävlingen om den blir av.
Tusen TACK Cobra för upplysningarn....+ ponras.
Var ute ikväll för att kolla att allt funkade.....fack motorn vägra att starta.
Men fick igång den ....det visade sig att det var slut på soppa...pust.!

- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det den omtalade backen på, var det, 30 graders lutning?
Motsvarar det inte en lutning på ca 50%, dvs 5 meters stigning på 10 meter?
I en sådan backe kan man ju knappt stå. 30% lutning i en backe är fruktansvärt brant.
Ta med en tumstock och mät stigningen per meter så att vi får veta
<!-- </EdIndex> --></div>
Motsvarar det inte en lutning på ca 50%, dvs 5 meters stigning på 10 meter?
I en sådan backe kan man ju knappt stå. 30% lutning i en backe är fruktansvärt brant.
Ta med en tumstock och mät stigningen per meter så att vi får veta

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då så
Dala Derbyt är avgjort 
Nog var det en jäv... brant backe, gick inte att få till någon tävling i den bemerkelsen, min reste på alla växlar utom fyran , men då var man nästan uppe
Men vi rejsade lite på ett industriområde istället 
Vi åkte också en bra tur på fina skogsstigar i sakta mak...
Svårt att få backens branthet på bild


<!-- </EdIndex> --></div>


Nog var det en jäv... brant backe, gick inte att få till någon tävling i den bemerkelsen, min reste på alla växlar utom fyran , men då var man nästan uppe


Vi åkte också en bra tur på fina skogsstigar i sakta mak...

Svårt att få backens branthet på bild



- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Inte är backen 30 grader i all a fall
<!-- </EdIndex> --></div>
Men ni skulle ju haft tumstocken medLasse väss skrev: Svårt att få backens branthet på bild
![]()

Inte är backen 30 grader i all a fall

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
då hade vi haft efter målgång ca 30m blött gräs innan mopparna hamnat i Oreälven 
Pangerva: Nej, men det var gissningsvis en 20% `backe
150 meter lång !
S_Compakt : Ja dåå är det brant
<!-- </EdIndex> --></div>
NjaHasse skrev:Lasse väss skrev:
Nog var det en jäv... brant backe, gick inte att få till någon tävling i den bemerkelsen,
Ni kunde ju ha tävlat utför.


Pangerva: Nej, men det var gissningsvis en 20% `backe

S_Compakt : Ja dåå är det brant
