<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gav förgasaren en omgång idag. var som ett pytte litet hål undertill på själva hålet där det ställbara munstycket skall sitta. såg ut som ngn typ av stift trillat ur. fixade tätt där samt en rejäl rengöring så nu vart de bättre effekt på grejerna. skall ge bakhjulet lite sjukvårf nu. lång frigång på bromsarmen innan bromsen tar trots nya backar. men det skall ja råda bot på imorgon. sen smörja upp allt rejält, för övrigt börjar ja bli nöjd nu. skall bygga staket på flaket också! skruvade dit fläktkåpan ja nyligen köpt av en snäll forummedlem. den smälte in kanon till motorns övriga utseende!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har de inte hänt så mkt. kabel för bakljus har fått rätt placering. nu kör ja lite med den på dagarna. men skall byta spole/spolar til belysning. de verkar ha gjort sitt då ljuset e svagt och bra jord finns! skall ge mig på att bygga flakram snart så den ser mer klar ut!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu kommer kanske ännu en dum fråga men när jag ska sätta fast vajern nere vid växeln så fattar jag inte hur det ska sitta där bakom eftersom när man ska växla så känns det nästan som om vajern ska gå in bakom motorn om du förstår hur jag mena? <!-- </EdIndex> --></div>
nicke95 skrev:Nu kommer kanske ännu en dum fråga men när jag ska sätta fast vajern nere vid växeln så fattar jag inte hur det ska sitta där bakom eftersom när man ska växla så känns det nästan som om vajern ska gå in bakom motorn om du förstår hur jag mena?
wirens hölje skall trycka i den delade nippeln om du förstår hur ja menar, om du zoomar så kanske du ser på min bild ´vart de sitter en sträckare till vxl wiren. jak kan försöka fota vid tillfälle!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite snickeri har pågått idag. håller på och bygger staket till flaket, får bli enkelt tills vidare. skall dit några fästjärn till imorgon samt bocka till plåtar som skall sitta på utsidan i hörnen. sen skall det målas blått. var till färghandeln och bröt färg med RAL 5015. skall nog bli dugligt tror jag. blir mer o mer nöjd med denna mopeden. tyst e flakskivan nu med då ja monterat gummilist under där den e skruvad. slänger in en bild. långt ifrån klar. saknade lite järn och så som ja hade på annan plats!
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
enkelt och billigt. nyttjar sånt som e gratis. järnen hade ja som e till o hålla sargen på plats. säger som de flesta att de blir nog bra bara de blir målat. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat Niklas, man blir ju lite sugen på en flaka.
Jag vet var det står en, men den har en Puchmåtår...
Sen kanske den inte är till salu heller för den delen, och inte vet jag var jag ska ha plats för den... <!-- </EdIndex> --></div>