Husqvarna äggmotorproblem

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
kompktpetter

Husqvarna äggmotorproblem

Inlägg av kompktpetter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Min bror har en husqvarna Kornett.Helrenoverad in i minsta detalj.Och då snackar vi HEL alltså,problemet är att han kan köra ett helt chicken race i Alingsås utan några problem,sen kan han åka tiil jobbet och den startar inte när han ska hem,detta händer alltsom oftast i olika sammanhang.Naturligtvis finns ingen gnista på stiftet vid dessa tillfällen.Alla tänddelar är nya utom den utanpåliggande tändspolen.Så då får lillebrollan slänga in en fråga på detta forum för att eventuellt få lite mer feedback,finns det nån i detta avlånga land som kan veta något, eller kanske har haft liknande problem hjälpa oss?? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nya kondingar kan vara tvivelaktiga. Prova lite olika brytaravstånd. Kan vara så att brytaren tjärvar på axeln när den är varm, vilket betyder att den står öppen. <!-- </EdIndex> --></div>
kompktpetter

Inlägg av kompktpetter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just såna där tips somm vi vill ha,nån mer? <!-- </EdIndex> --></div>
Husqvarna 1247

känner igen problemen...

Inlägg av Husqvarna 1247 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag lägger också en spänn på dålig konding eller brytare sätt dit gamla grejjor så funkar det säkert de nya prylarna kan var hur kassa som helst.
Jag har vart med om att brytare pajat efter några mil nya kondingar som gett upp efter en timmes körtid medans gamla orginal NOS grejor funkar. Lycka till!! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar