Sugen på en E-type?

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Sugen på en E-type?

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monark e-type 73 på blocket.
http://www.blocket.se/lulea/Monark_e_type_73_a_22049894.htm?ca=2&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:drewl: Blir nog ruggigt dyr! :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Minns då man var femton :cry: , standardpriset var 500:- cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilken pärla :drewl: fanken att lädret jämt ska vara tomt, känns som den kommer att bli jättedyr :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var nog den finaste ja sett :P hoppas det blir rätt ägare.. <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Arrrgg!!Att man ska va så j-a black :evil: :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade lacken varit kvar på tanken och märket Crescent, hade jag nog tusan budat på den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilket år övergick dessa mellan crescent/monark serienr..
vilka år fanns dom m. hellackad tank :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Josefine , du menar den tank som är lackad och har Crescentdekal som har en krona ovanför namnet. :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De fanns som både Crescent och Monark ända sedan modellen var ny 1968.
E-type med den hellackade tanken (kronan över märket) och andra gaffeln kom 1975 även den fanns som både Crescent och Monark samtidigt.

Kolla på bilderna på annonsen. Det ska finnas ett lackat fält mitt på tanken , den färgen är borttagen på denna. Den ska vara lackad direkt på kromet så den flagnade ganska fort.

Men annars skulle både denna modell och modellen med hellackad tank sitta fint. Nåja, man ska väl hitta fina sånna med Crescent märket någon dag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du jossan dom är ju indentiska...å märket bara klistrat så det går ju att skifta ingen skulle märka det om du inte sa det evildevil :whistel:
då var det ju sämre med lacken den tanken måste ju lackas om :(
men moppen är otroligt fin för sin ålder..väcker ju vissa habegär men som sagt lädret är ju för tomt, trots att budet var överkomligt då när jag mejlade säljaren :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, det går alltid att byta klisterlapp, men det känns liksom fel fastän det är samma moppe. Jag är säkert fånig...

Har haft lustar att lacka vår röda 50ss ebenholtzsvart och Crescent märka den. Men nu är det en röd Monark och kommer alltid att vara det för mig, så får jag allt vänta på att en svart med rätta dekalen dyker upp till salu... Det är rätt jobbigt att vara petig. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D det är ju helt rätt förstår nog hur du tänker :wink: känslan är alltid bättre om det är äkta från början...min original e-type kommer alltid att förbli en monark oxå, fast jag lekte med tanken att byta till crescentdekaler 8) kan liksom inte låta bli å retas lite med er.. staff_36-1 :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
stensbol

Inlägg av stensbol »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jodå, det går alltid att byta klisterlapp, men det känns liksom fel fastän det är samma moppe. Jag är säkert fånig...

Har haft lustar att lacka vår röda 50ss ebenholtzsvart och Crescent märka den. Men nu är det en röd Monark och kommer alltid att vara det för mig, så får jag allt vänta på att en svart med rätta dekalen dyker upp till salu... Det är rätt jobbigt att vara petig. :roll:

Det kommer att bli en svart fin 50ss renovering till hösten med bla. nos tank med rätt crescent emblem mm. godis på,bilder kommer på färdig moppe.
/stensbol <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar