Sugen på en E-type?
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Sugen på en E-type?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monark e-type 73 på blocket.
http://www.blocket.se/lulea/Monark_e_type_73_a_22049894.htm?ca=2&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.blocket.se/lulea/Monark_e_type_73_a_22049894.htm?ca=2&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De fanns som både Crescent och Monark ända sedan modellen var ny 1968.
E-type med den hellackade tanken (kronan över märket) och andra gaffeln kom 1975 även den fanns som både Crescent och Monark samtidigt.
Kolla på bilderna på annonsen. Det ska finnas ett lackat fält mitt på tanken , den färgen är borttagen på denna. Den ska vara lackad direkt på kromet så den flagnade ganska fort.
Men annars skulle både denna modell och modellen med hellackad tank sitta fint. Nåja, man ska väl hitta fina sånna med Crescent märket någon dag. <!-- </EdIndex> --></div>
E-type med den hellackade tanken (kronan över märket) och andra gaffeln kom 1975 även den fanns som både Crescent och Monark samtidigt.
Kolla på bilderna på annonsen. Det ska finnas ett lackat fält mitt på tanken , den färgen är borttagen på denna. Den ska vara lackad direkt på kromet så den flagnade ganska fort.
Men annars skulle både denna modell och modellen med hellackad tank sitta fint. Nåja, man ska väl hitta fina sånna med Crescent märket någon dag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du jossan dom är ju indentiska...å märket bara klistrat så det går ju att skifta ingen skulle märka det om du inte sa det

då var det ju sämre med lacken den tanken måste ju lackas om
men moppen är otroligt fin för sin ålder..väcker ju vissa habegär men som sagt lädret är ju för tomt, trots att budet var överkomligt då när jag mejlade säljaren
<!-- </EdIndex> --></div>

då var det ju sämre med lacken den tanken måste ju lackas om

men moppen är otroligt fin för sin ålder..väcker ju vissa habegär men som sagt lädret är ju för tomt, trots att budet var överkomligt då när jag mejlade säljaren

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, det går alltid att byta klisterlapp, men det känns liksom fel fastän det är samma moppe. Jag är säkert fånig...
Har haft lustar att lacka vår röda 50ss ebenholtzsvart och Crescent märka den. Men nu är det en röd Monark och kommer alltid att vara det för mig, så får jag allt vänta på att en svart med rätta dekalen dyker upp till salu... Det är rätt jobbigt att vara petig.
Har haft lustar att lacka vår röda 50ss ebenholtzsvart och Crescent märka den. Men nu är det en röd Monark och kommer alltid att vara det för mig, så får jag allt vänta på att en svart med rätta dekalen dyker upp till salu... Det är rätt jobbigt att vara petig.

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D det är ju helt rätt förstår nog hur du tänker
känslan är alltid bättre om det är äkta från början...min original e-type kommer alltid att förbli en monark oxå, fast jag lekte med tanken att byta till crescentdekaler
kan liksom inte låta bli å retas lite med er..

![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det kommer att bli en svart fin 50ss renovering till hösten med bla. nos tank med rätt crescent emblem mm. godis på,bilder kommer på färdig moppe.
/stensbol <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Jodå, det går alltid att byta klisterlapp, men det känns liksom fel fastän det är samma moppe. Jag är säkert fånig...
Det kommer att bli en svart fin 50ss renovering till hösten med bla. nos tank med rätt crescent emblem mm. godis på,bilder kommer på färdig moppe.
/stensbol <!-- </EdIndex> --></div>