sachs 50/2 KS

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Crille
Kontakt:

sachs 50/2 KS

Inlägg av Crille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har fått en Crescent 1279 som stått still i några år. Den startar på första kicken och går en liten stund sen dör den.Är det byte av bensinen och en rengörning av förgasarn som behövs eller kan det vara något annat jag bör kolla upp? <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma fenomen som på min flakmoped med samma motor och då var de hål i flotören så den vart sur och dog när den gått ett tag. Kolla så att de kommer nog med soppa ner te fögasarn och så inte bensinkranen är tät. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som föregånde talere kolla så att flottören inte läcker min höl sig flytande ett par timmar en låg den längst ner i koppen, finns nya att köpa billigt.

Ställbart munstycke är bra att ha då ka du alltid få rätt luft/bränsleblandning.

Är trottelnålen rostig hackig repig , BYT!

Ställ tändningen se till så att det är rätt stift med rätt elektrodavstånd. Finns jättebra guider på denna sida hur man gör.

Bytolja i lådan den är säkert gammal och äcklig om den stått ett tag, (dumt att förstöra växellådan för att man är dumsnål, detta bör du göra innan allt det andra.

Hjälper inte detta kan det vara kondingen som är kass det kan du enkelt testa genom att sätta en extern konding på dödar sladden, se bara till att den externa är ordentligt jordad.

Mycket nöje! <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Skriv svar