Bromsproblem med Puch trampmotor.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
P-plats.se

Bromsproblem med Puch trampmotor.

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ett litet problem med min Puch 3-v trampmotor till min Packy.
När man ska bromsa så får man trampa nåt extra varv innan bromsen tar och det konstiga är att när jag tar loss kopplingskåpan så funkar det perfekt...

Nån med erfarenhet av dessa motorer??? <!-- </EdIndex> --></div>
Jabba

Inlägg av Jabba »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Märkte det på min med. Sen slog det mig ska det värkligen var fotbroms fram och handbroms bak?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jabba skrev:Märkte det på min med. Sen slog det mig ska det värkligen var fotbroms fram och handbroms bak??
Ja det skall det vara <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen som kan hjälpa eller som vet var jag ska söka efter hjälp??? <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har jag förhoppningsvis hittat felet då en fjäder låg fel i motorn:

Bild

Orkar inte mer ikväll så vi får se i morgon om lyckan varar... corsodispari_unsure <!-- </EdIndex> --></div>
Jabba

Inlägg av Jabba »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får hoppas att du har hittat felet. Så inte jag gör sama sak. <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag skruvat ihop motorn lite för att prova och det verkar fungera perfekt!
Hoppas nu bara glädjen varar tills man monterat ihop allt igen... <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu står motorn klar för motering i morgon.
Börjar med en bild på hur det ska se ut:

Bild

Glad i hågen skulle jag montera kopplingskåpan och gissa om denna packningen fungerade:

Bild

Tur man hade fler av andra fabrikat liggandes!
Synd man köpte 3st i förebygande syfte bara...

Nu hoppas vi bara på att Norrmannen som lagt ett bud på moppen med kravet på att bromsproblemet skulle fixas fortfarande är intresserad! <!-- </EdIndex> --></div>
Jabba

Inlägg av Jabba »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funkar den som den ska nu då? <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jabba skrev:Funkar den som den ska nu då?
Nu funkar det klockrent och jag har provkört några mil... mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar