<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update för Rexen!
Idag åkte jag ut till verkstan för att meka lite mer. Idag ville jag varmköra motorn, för att kolla så allting lirade perfekt. Den har ju inte varit igång förutom några sekunder utan förgasare.
Jag skruvade på förgasaren som passade illa. Gjorde någon provisoriskt gummibussning mellan insug och förgasare. Fungerade den korta stunden. Kopplade in gaswiren och gav cylindern en sup. Började kicka och den vaknade till liv! Men varvade upp som fan! Skruvade ut tomgångskruven och den minskade sakta i varv, tills den fick en fin och stabil tomgång! Den är tät!! Gasade till och den varvade upp utan protest. Lät den stå på tomgång i 3-4 minuter för att få den ljummen. Den stod så fint och puttrade.
Sen fick jag ett sug att provköra den lite. Helt oinställd och utan avgasrör. Slängde på kopplingswiren och tog ut den. Frikopplade, la i en växel och körde iväg! Väldigt råstark men ändå varvvillig! (Notera, utan avgasrör). På 3:an på full varv men en massa 4-taktande visade mätaren 50km/h! Blev lite imponerad, väldigt tama durationer och inget avgasrör. Finns potential i maskinen.
Efter körningen lät jag den stå på tomgång i 10 min, så den var verkligen varm. Den gick så fint..

<!-- </EdIndex> --></div>