Ingen gnista, fuktproblem - Sachs

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
P-plats.se

Ingen gnista, fuktproblem - Sachs

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter en tur ute i rejält regn med tvätt efteråt så har jag ingen gnista längre. Gick lite dåligt innan tvätten också men nu som sagt heldöd.
Det sitter en ny tändplatta (relativt i alla fall från Norscand så nu är min fråga, vad är det först som man bör kolla??? <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blås rent allt som har med tändkabel och stift att göra..utanför motorn.
SMutsig isolator på stift och tändhatt börjar leda ström när det blir blött.. <!-- </EdIndex> --></div>
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade jätteproblem med en Sachs-motor på min GulRex när jag åkte vintertid. (Altså längre än två år sedan, när vintrarna var blaskiga). Jag fick hela tiden in fukt på tändplattan trots ihärdiga försök till att täta.
Då komer min snusförnuftiga kamrat Hasse och säger torrt: Sätt på en stänklapp fram så stoppar du problemet mycket tidigare. Hade inga problem efter det, förutom att jag känner mig korkad varje gång han för episoden på tal! <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra med tips att skydda mot fukt i framtiden MEN var ska jag nu börja felsöka???
Va ute å kickade lite idag men inget tills helt plötsligt när jag fick en fin gnista plötsligt...
...försvann dock lika fort som den kom!? :gaah: <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju spöka i omkopplaren om den blivit blöt, koppla ur dödarsladden där så har du utislutit den iaf...

Tändhatten hade jag problem med i regnväder, bytte till en ny så var allt frid och fröjd igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar