Caddylasse skrev:Puchramen köpte jag på Tradera. Vet ännu inte vad jag skall göra med en NOS ram till en orange florida. Skall jag bygga en moppe av den eller skall den bara få hänga på väggen ? Jag har rätt mycket Nosdelar till Florida, till och med ett motorblock av rätt modell. Men allt går ju inte att få ihop.
Tål att funderas på.
Hittade lite mer Puchdelar igår, bla 3 Puchpärmar som jag inte hade förut.
klart du ska göra en moppe av den igen Lasse..de orangefärgade floridorna är ju så jäkla snygga.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gummibussningarna och den vänstra påsen med packningar kan du få slänga i min skogsbacke , nej ärligt talat så ser jag inte vad som är i påsarna, men gummibussningarna tror jag kan passa på en flaka <!-- </EdIndex> --></div>
Caddylasse skrev:Puchramen köpte jag på Tradera. Vet ännu inte vad jag skall göra med en NOS ram till en orange florida. Skall jag bygga en moppe av den eller skall den bara få hänga på väggen ? Jag har rätt mycket Nosdelar till Florida, till och med ett motorblock av rätt modell. Men allt går ju inte att få ihop.
Tål att funderas på.
Hittade lite mer Puchdelar igår, bla 3 Puchpärmar som jag inte hade förut.
Du kan sälja den till mig <!-- </EdIndex> --></div>
tompa skrev:Gummibussningarna och den vänstra påsen med packningar kan du få slänga i min skogsbacke , nej ärligt talat så ser jag inte vad som är i påsarna, men gummibussningarna tror jag kan passa på en flaka
hmm jag tänkte att nå´n kunde säga vad delarna hör till genom numret på påsen
du kan överta bussningarna om du behöver dom.
säg bara till om vill ha dom, du kanske kommer över på en nån dag <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket bra objekt tycker jag. Måste vara en -70 eller 71:a. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig den för jag tror inte den kostat tiotusentals kronor.
"Funderar på Ratbike stuk, maskinellt i topptrim men orört yttre."
Jag vet inte vad Ratbike stuk är för något men det sista låter bra. Jag gillar mopeder som kan användas orörda. För mig är det något nostalgiskt värdefullt. Tiden när den användes sitter liksom kvar i varje skråma, avskavt klistermärke eller någon vajer som inte hänger rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Något som var riktigt bra på Zyndapp till skillnad från andra mopeder så var det stötdämparna bak och som tillsammans med den lagom fjädrande sadeln gjorde att mopeden fick en åkkomfort liknande en "riktig" motorcykel.
Jag skulle vilja sätta ett par Zyndapp stötdämpare på min Raketare så den blir skön att åka på. Raketens hopsjunkna gummibandsfjädring bak kan jag vara förutan.... <!-- </EdIndex> --></div>