Raketaren skrev:det bestämmer jag själv Pälle..vill jag inte chansa å mickla i motorerna så vill ja inte.. som jag sa så gör jag iordning enklare ting.. ger mig inte på den dyra ekf motorn i onödan, den möjliga motor jag skulle kunna ge mig på är en flinta..
jadå Lasse ska fixa en bild så fort jag kommer åt att fota..
Jaja, vill man inte så vill man inte. Hoppas den lagar sig själv, det är ovanligt men har hänt
jo nog lär jag lösa problemet UTAN din hjälp Pälle! har ledsnat på att höra på vad du tycker nu och dina ironiska kommentarer.. sköt dina egna motorer så sköter jag mitt..Punkt!
Hoppsan. Var inte min mening att framstå som ironisk. Isåfall ber jag om ursäkt.
Det har faktist hänt att fordon lagat sig själva. I mitt fall var det nog fukt i en dödarknapp som var boven på en död puch.
Tyckte det bara var synd att du inte skulle kunna använda din EKF-räser på ett tag. Du beklagade ju dig över eländet så jag tänkte att lite kreativa tillrop kunde kanske hjälpa men jag uttryckte mig kanske på ett igenomtänkt sätt
Surgubbe!
(OBS, surgubbe var menat som ett skämt!) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu väntar jag med spänning på sadeln som Rune klätt om till min la-strada..han ringde mig för nån kväll sedan och berättade att han fixat den... lär dyka upp nåt foto här när den landat här hemma..
la-stradan kommer nog att prioriteras nu..
<!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag är nog rätt nöjd med henne.. fortsättning följer nu på rentvätten och montering av nya däck motorn ska oxå kollas om den går att använda eller om den måste renoveras.. ska försöka hitta de kluriga brickorna som sitter bakom skruvarna på bakskärmen oxå..
som synes på denna bild så går ju skruvarna naturligtvis av och försänkningsbrickan bakom blir oxå förstörd det är den jag letar..
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->spännande o se den återupplivas. har själv vart o inhandlat en monarscoot ikväll! ett skapligt objekt som kräver några timmars arbete förstås. tappade energin på dem en sväng men den dök uppp nu när rätt objekt kom ut på blocket!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Raketaren skrev:det bestämmer jag själv Pälle..vill jag inte chansa å mickla i motorerna så vill ja inte.. som jag sa så gör jag iordning enklare ting.. ger mig inte på den dyra ekf motorn i onödan, den möjliga motor jag skulle kunna ge mig på är en flinta..
jadå Lasse ska fixa en bild så fort jag kommer åt att fota..
Jaja, vill man inte så vill man inte. Hoppas den lagar sig själv, det är ovanligt men har hänt
jo nog lär jag lösa problemet UTAN din hjälp Pälle! har ledsnat på att höra på vad du tycker nu och dina ironiska kommentarer.. sköt dina egna motorer så sköter jag mitt..Punkt!
Raketaren skrev:ja de vete i fanken om det är mer gubbvarning än en golden champ.. den är dessutom betydligt ovanligare oxå..
så jag skiter nog fullständigt i vad du tycker kejsaren..
skulle me vilja ha en la strada men den ekonomin har inte jag så då får en monarscoot duga. vad hade denna trevliga moppe för motorn? 2 eller 3 växlar?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Raketaren skrev:ja de vete i fanken om det är mer gubbvarning än en golden champ.. den är dessutom betydligt ovanligare oxå..
ååh, nu kände jag att jag blev extra sugen på och hjälpa dig med blinkersglasen
.
det verkade du inte så intesserad av innan heller tycker jag..så det är nog bäst du behåller allihop.. får väl leta dem där folk är hyggliga..då kanske man ställer upp och hjälper tillbaka oxå <!-- </EdIndex> --></div>
ååh, nu kände jag att jag blev extra sugen på och hjälpa dig med blinkersglasen
.
det verkade du inte så intesserad av innan heller tycker jag..så det är nog bäst du behåller allihop.. får väl leta dem där folk är hyggliga..då kanske man ställer upp och hjälper tillbaka oxå
skall fråga moppehandlaren här i stan som haft en del NOS udda delar liggande. de kanske finns glas trots allt!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan nog bli nåt sånt tompa men ska kolla runt lite först å se om det finns nåt i den stilen.. <!-- </EdIndex> --></div>