Död sachs
Död sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En lång historia kort;
I maj förra året(!) började moppen, hand- 2vxl med trampor, trilskas, har sedan dess pillat och bytt, efter massa tips i en annan tråd, för att i förrgår få den att starta. Förgasaren rengjordes osv..
Igår var jag ute och körde en ganska lång sväng, då den gick bra, dock inte samma "go" i som innan den började trilskas förra året.. seg i uppförsbackar etc. Har aldrig behövt hjälpa till med tramporna innan!
Idag var jag ute körde och efter att ha låtit den stå ett tag och jag skulle köra hem startade den för att sedan dö.
Nu startar den inte ens.
Jag har bytt tändstift, tändhatt, tändkabel, och kondensator när jag pillade igång den.
Den flödar om jag chokar ett tag.
Den skjuter dock en himla massa när jag försöker trampa igång den, men inte ens med startgas hoppar den igång..
Någon som har några tips på var jag ska börja ? <!-- </EdIndex> --></div>
I maj förra året(!) började moppen, hand- 2vxl med trampor, trilskas, har sedan dess pillat och bytt, efter massa tips i en annan tråd, för att i förrgår få den att starta. Förgasaren rengjordes osv..
Igår var jag ute och körde en ganska lång sväng, då den gick bra, dock inte samma "go" i som innan den började trilskas förra året.. seg i uppförsbackar etc. Har aldrig behövt hjälpa till med tramporna innan!
Idag var jag ute körde och efter att ha låtit den stå ett tag och jag skulle köra hem startade den för att sedan dö.
Nu startar den inte ens.
Jag har bytt tändstift, tändhatt, tändkabel, och kondensator när jag pillade igång den.
Den flödar om jag chokar ett tag.
Den skjuter dock en himla massa när jag försöker trampa igång den, men inte ens med startgas hoppar den igång..
Någon som har några tips på var jag ska börja ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick du dit tändplattan likadant som den satt innan du tog bort den? kanske behöver justera tändningen.
http://raketsport.com/tandinstallning.htm <!-- </EdIndex> --></div>
http://raketsport.com/tandinstallning.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du bytt bensin eller är det samma från förra året? <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyckades trampa igång den nu, men väldigt ansträngt.. motorn låter ansträngd, avgasrõret puttrar väldigt mycket och det tar lång tid för den att komma upp i varv på tomgång, kan knappt köra på ettan ens..
Hade knappt någon bensin i från förra året men har slängt i ny nu, inte tömt tanken innan dock
Ska jag ändå in till tändplattan och kolla?
Gjorde märken i den när jag skruvade lösa den, men hur mycket eller lite fel kan störa?
Är det testa sig fram som gäller? Alltså justera tändplattan lite, skruva ihop allt och försöka starta? <!-- </EdIndex> --></div>
Hade knappt någon bensin i från förra året men har slängt i ny nu, inte tömt tanken innan dock
Ska jag ändå in till tändplattan och kolla?
Gjorde märken i den när jag skruvade lösa den, men hur mycket eller lite fel kan störa?
Är det testa sig fram som gäller? Alltså justera tändplattan lite, skruva ihop allt och försöka starta? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då flödar den över.
Har du kollat så inte flottören är trasig eller kärvar i det lilla hålet i botten?
Har du rätt flottörlock?
Min hemmafilade garageportare har lite för hög flottönivå
Om jag glömmer kran på så fyller den motorn med bensin
Då är den tjurig att få igång och när den startar så måste jag luta den
för att få den att varva men när den väl varvat upp en gång så går den. <!-- </EdIndex> --></div>
Har du kollat så inte flottören är trasig eller kärvar i det lilla hålet i botten?
Har du rätt flottörlock?
Min hemmafilade garageportare har lite för hög flottönivå
Om jag glömmer kran på så fyller den motorn med bensin
Då är den tjurig att få igång och när den startar så måste jag luta den
för att få den att varva men när den väl varvat upp en gång så går den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rengjorde hela förgasaren häromdagen.. testade då så att flottören funkade.. vilket är flottörlocket? <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Då flödar den över.
Har du kollat så inte flottören är trasig eller kärvar i det lilla hålet i botten?
Har du rätt flottörlock?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

Det är olika till tex sachs och puch förgasare
Men har moppen funkat förut och ingen har bytt så har du nog rätt <!-- </EdIndex> --></div>
Locket som soppaslangen sitter påylva skrev:Rengjorde hela förgasaren häromdagen.. testade då så att flottören funkade.. vilket är flottörlocket?

Det är olika till tex sachs och puch förgasare
Men har moppen funkat förut och ingen har bytt så har du nog rätt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ah, det är samma som alltid har suttit på, även innan när den funkade bra.. <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Locket som soppaslangen sitter påylva skrev:Rengjorde hela förgasaren häromdagen.. testade då så att flottören funkade.. vilket är flottörlocket?
Det är olika till tex sachs och puch förgasare
Men har moppen funkat förut och ingen har bytt så har du nog rätt
-
- Inlägg: 240
- Blev medlem: 23 jun 2009, 23:00
- Ort: Dalom, Sverige