Crescent flakmoped 1189

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det var då tur att jag triggade dig att klyva motorn. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amstaff_Loco skrev:Vad skall du använda för spackel å typ av färg?... jäklar va de går undan för alla med blästringen, min ram e ju inte delningsbar så de behövs ett STORT skåp för att få in den så de lutar nog åt handblästring.
Okej, Nja en polare använde nå multispackel som funkade bra. Ja 2 komponentsfärg dom ska lacka den på samma ställe som ja fick den blästrad på :)
Kan göra reklam för Sörängets Blästerservice AB Borlänge. Tel.0243-80509

Rexxy skrev:Ja, det var då tur att jag triggade dig att klyva motorn. :wink:
Japp du är snäll du rexxy! Blir snart nya lager och packboxar i den :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tar en liten lägesupdate på flakmopeden då :)
Bild
Har spacklat lite och tvättat motorblocken och de ser inte så roligt ut :([/img] <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De var ett tag sedan jag skrev här nu. Har spacklat klart ramen och den ska snart iväg på lack bara jag får fatt i något färgnummer till den blå och vita färgen som är orginalfärgen på ramen.
Motorn blir man bara mer ledsen varje gång man tittar på den för blocken är defenitivt slut så sådanna skulle de då behövas nya, så har ni några motorblock liggandes så hojta till!

//Bjursing :) <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjohejsan! Nu är flakmopeden iväg på lack för jag fick tillslut fatt i färgkoder som jag tyckte såg bra ut :)

RAL 9003 Den vita
RAL 5015 Den blåa <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjursingen skrev:Tjohejsan! Nu är flakmopeden iväg på lack för jag fick tillslut fatt i färgkoder som jag tyckte såg bra ut :)

RAL 9003 Den vita
RAL 5015 Den blåa
samma RAL nummer på blå som ja lackat min skärm o kedjeskydd med. ska bli skoj o se när din pärla kommer från lack!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
bjursingen skrev:Tjohejsan! Nu är flakmopeden iväg på lack för jag fick tillslut fatt i färgkoder som jag tyckte såg bra ut :)

RAL 9003 Den vita
RAL 5015 Den blåa
samma RAL nummer på blå som ja lackat min skärm o kedjeskydd med. ska bli skoj o se när din pärla kommer från lack!!
Åfan såg på din o de vart riktigt bra med den blåa 5015!! Ja men den har varit borta bra länge nu så de kliar i fingrarna!?!?!?!?!?! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjursingen skrev:
NiklasHögberg skrev:
bjursingen skrev:Tjohejsan! Nu är flakmopeden iväg på lack för jag fick tillslut fatt i färgkoder som jag tyckte såg bra ut :)

RAL 9003 Den vita
RAL 5015 Den blåa
samma RAL nummer på blå som ja lackat min skärm o kedjeskydd med. ska bli skoj o se när din pärla kommer från lack!!
Åfan såg på din o de vart riktigt bra med den blåa 5015!! Ja men den har varit borta bra länge nu så de kliar i fingrarna!?!?!?!?!?!
jo jag e nöjd själv med den kulören. ska matta av tanken någon dag o lägga en yta med samma kulör på den så e tank kedjeskydd samt bakskärm lika!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fått hem packisen idag från lack de tog ett tag kan man ju lungt säga men den har legat klart i en vecka oxå så. De vart riktigt bra tycker jag!
Slänger upp lite bilder imorron när de är ljust ute :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjursingen skrev:Fått hem packisen idag från lack de tog ett tag kan man ju lungt säga men den har legat klart i en vecka oxå så. De vart riktigt bra tycker jag!
Slänger upp lite bilder imorron när de är ljust ute :)
väntar med spänning på att se den!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer några bilder på packisen kanske inte dom bästa men de kommer bättre senare när ja börjat skruva ihop den :)
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Bild

Bild

Bild

Ska förhoppningsvis börja skruva med den till helgen :)
//Bjursing <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->detta ser mycket lovande ut. nu käner en annan sig nästan slarvig som mest byggt ihop till bruksskick. din kommer bli så vacker. hoppas du finner en skärm!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:detta ser mycket lovande ut. nu käner en annan sig nästan slarvig som mest byggt ihop till bruksskick. din kommer bli så vacker. hoppas du finner en skärm!!
Men min kommer ju oxå bli brukismoppe så! Ja hoppas på de ja å!! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar