<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev litte gort i dag på 7timars arbete. Först var det till att bytta bromsklosarna på Scottern. Det gick snabbt att få avdem. Sen vissar det sig att man har fåt fel sort klossar
Fick dessa
Så här såg dom gammle ut. Är det en Transformer teknologi??
Och där gick dom två timmarna, till ingen nytta.
Då var det bara att ge sig på Puch motorn. Putsat bort gammal färg.
Dom där skruvarna. Kassa redan från början och så har den jäklen andvänt locktait. Fram med dremelen igen. Här ska skappas nya spår. Och där gick resten av tiden.
Det har inte blivigt något denna vecka. Jobbar skift, kvällen denna vecka. Förutom bästelt två NYA fram hjul (dyrt blev det), en bättre beganad fram broms. (snackat med en firma som håller på med special arbete, om att klistra på nya klosar till fram bromsen) Har en kille som kollar up, om det går att få tag på ett gammalt Televerkets arbets tält. (svårare vad vi trode från början) Väntar på ett telefonsamtal från blästringen, så man kan svetsa litta på den, sen måling. (pulver lackning) Ska till Biltema och inhandla litta saker till arbetet. http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Ovrigt/Avfettningstvatt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har minna fram fälgar kommit
Och dom kom från...
Men vart var det
Annars har det inte hänt så mycket, införskafde mig en avfetningstvätt
Motorn var i mycket god kodition för att vara nästan 40 år. Sen har det varit mycket service på den, det märktes. Den alvarligatse felet är vevaxlen. Den var det rikigt stora glapp i. Så är det när det trimmas till max.
Gillar denna skarpt.
Gillar inte denna. Usel scaning
Litta polering på motorkåpan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I bland känns det som inget händer, hur mycket man en jobbar med sakerna. Men slutresultatet börjar märkas på vissa saker.
Handslippade tanken och hitta detta under all färg. Någon som har en märke över?
Grundfärgade tre ggr
Funderade på att införskafa en ny lampa på tradera. Enasidan var ganska illa tilltyglad, gav den en chans och lyckade fixa till det. Så nu är det glaset som ska på bara. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer hem efter dagens arbete, uptäker till min fassa att han har polerat min reflektor. Går det att fixa? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har det stått stilla aldelse förlänge här.
Ramen är hemma nu efter blästringen (stressa gubben litta)
Han kapa ramen innan fotot.
När svärfar får fria händer så gör han fel. Det kommer att stättas en treangel i mitten, för att stödja up mitten.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då var motorn ihopasatt. Får testa den i morgon. Nu blir det en kall ÖL med en bok Man är aldrig för gammal för trehjuling. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163344874 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramen för flaket ser lite stabilare ut än förut...
Hur blir flaket och sidorna när du satt förstärkningarna på tvären?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han gorde ramen efter färdiga längder, så det blev nya mått. I stälet för 95x92 (som mitt ska vara) så blev det 101x101, därför blev det inget kryss i mitten som han hade tänkt sig. Så dom inre balkarna (fram till) vilar på ramen, i stälet för själva ytter ramen gorde innan. 2.5x2.5 är ramen tjocklek, så den håller för en hell del. Sen ska det lägas en durkplåt på ca 4mm som kommer att limmas med silikon under till som vibration dämpare. Fästningen blir troligen popnitning. Hörn beslagen kommer att vara avtags bara. skulle vilja andvända vagnsskruv. <!-- </EdIndex> --></div>