Äntligen ett 2000-objekt

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle

Äntligen ett 2000-objekt

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Titta vad som flyttade in idag!

Bild

Bucklig och eländig men några timmar med gummiklubba torde nog lösa det problemet. Sadel och baklyse finns redan på hyllan.

Blir säkert nåt roligt av det här.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pälle låt klubban dunka och vina, Lycka Till :shock: :D
Förresten har ni inte regn där i foppacity, här i uppland har vi fått över 30 mm. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, nej, inget regn här inte. Vi väntar dock 48 mm i morgon så ikväll måste jag klippa gräset. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Affe var till norrtälje idag regnade hela vägen men ett nytt objekt följde med hem trots regnet en till stummis dock en gammal nyman 57 a men det får duga hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså Varför hälsade han inte på då? :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte inte på det <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du börjat smygpillra med projektet nåt ännu pälle staff_36-1 :wink:
spelar ju ingen roll vad man gör regniga dagar 8) jag ska nog ut och titta till lite krom på dakotan på eftermiddan :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näe, blev mest traktorkörning och gräsklippning igår, inget moppemekande.

Gjorde som du sa Roger, la ut Floridavraket på Tradera :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror ju det kan funka... :) hoppas du får det du vill ha för den 8)
la själv ut en raketsportram idag...lagom till ratbikebygge.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har fått iallafall ett bud på den. Din raketram, är det för Sachs eller Flinta? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->By the way, vad tror expertisen. Kan mitt vrak vara en 2011? Har noterat följande på den;

-Trampmotor med fäste för fläktkåpa - före 1961 alltså
-Inga hål för kromlister på skärmarna - efter 1959
-Originalfärg verkar ha varit ljus vit/grå
-Ramnumret tycks börja med 0 - 1960?
-Tanken har långt tankrör och fäste för benskydd <!-- </EdIndex> --></div>
ziddan

Inlägg av ziddan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är ingen expertis men på min 2013 så satt det en aluminiumplåt på undersidan av sadeln som förklarade lite om vad den var.

De nummer jag hittat i övrigt på min satt på en aluplåt på framsidan av motorblocket, mot framhjulet och sen ingraverat/stansat på framsidan av sadelstolpen, precis där sadeln tar emot när man fällt upp den.

Vet inte när de började med det men släng ett öga, det värsta som händer e att det inte står något alls :wink:

Sen kan nog expertisen utläsa vad det är om du lägger upp vad du hittat. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, det är ju ramnumret som sitter på stolpen under sadeln. Har inga plåtar på motorn men väl ett monteringsnummer under sadeln. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul att du fått startbud.. :wink: ang min ram så är det sachsfäste på den :) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev lite mekning ikväll trots allt.

Rev loss bakskärmen för att se hur eländig den var, just då kom min polare som jobbat som bilplåtis förbi och han trodde nog att vi skulle kunna få till den rätt hyggligt :D Men huvva vad bulig och sned den är alltså.

Tog även och inspekterade resterna av den gamla trampmotorn. Kuggtransmission har den och Stefa tändsystem med en sån där old-school tändspole som inte är ingjuten i plast. Växellådan verkar OK men veven sitter obönhörligt fast. :evil: Ska knäcka isär den nån dag och se om det finns nån potential att få ordning på den. I med en bättre beggad vev och nya lager/packboxar kanske.. vi får se.

Fungerande stöd har den iallafall :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar