En M24 med NSU motor <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:Vadå för nån?
Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det sket sig ju med det där köpet (sidan innan denna), fick ett SMS idag om att han nu fått ett bud på xxxxkr.
Ett jäkla sätt, igår per telefon så ingick vi klart och tydligt ett avtal om köp för xxxxkr, när jag skulle hämta o.s.v. Och så gör den skitstöveln såhär.
Svarade med att det isåfall är ett avtalsbrott då ett muntligt avtal är bindande och att det inte nämndes något om fortsatt budgivning utan affären var klar (spelade in samtalet).
Då svarade han att han bestämt sig att behålla allt och fixa själv.
Svarade då att jag får se omd et blir en anmälan om avtalsbrott och att vi isåfall lär höras igen.
Fruktansvärt dålig stil, har aldrig varit med om sånt häruppe i norr faktiskt, alla har alltid stått vid sitt ord, men tydligen inte den här "mannen" (född 1989). <!-- </EdIndex> --></div>
Ett jäkla sätt, igår per telefon så ingick vi klart och tydligt ett avtal om köp för xxxxkr, när jag skulle hämta o.s.v. Och så gör den skitstöveln såhär.
Svarade med att det isåfall är ett avtalsbrott då ett muntligt avtal är bindande och att det inte nämndes något om fortsatt budgivning utan affären var klar (spelade in samtalet).
Då svarade han att han bestämt sig att behålla allt och fixa själv.
Svarade då att jag får se omd et blir en anmälan om avtalsbrott och att vi isåfall lär höras igen.
Fruktansvärt dålig stil, har aldrig varit med om sånt häruppe i norr faktiskt, alla har alltid stått vid sitt ord, men tydligen inte den här "mannen" (född 1989). <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->synd amarace, svineri finns det gott om. Jag är som sådan, säger en "jag kommer imorgon o köper" o så ringer nästa "jag kan komma nu sitter med pengarna i handen", då är det den som ringde först som får ta den, även om den andra bjuder mer. Men...sådan är ju inte alla. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
precis så det skall gå till neifelheim. de var lika då ja sålde min rex. en kille hade vart o bestämmt sig på torsdagen o skull hämta på fredag. torsdag kväll fick ja bud på mer men de gav ja tusan i. den var ju såld med muntlig överenskommelse. rätt ska va rätt. <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:synd amarace, svineri finns det gott om. Jag är som sådan, säger en "jag kommer imorgon o köper" o så ringer nästa "jag kan komma nu sitter med pengarna i handen", då är det den som ringde först som får ta den, även om den andra bjuder mer. Men...sådan är ju inte alla.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
jag kör alltid först till kvarn, men jag ber alltid de ringa när de ska åka och då får de min adres men är någon på väg så håler jag den alltid till den. <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:precis så det skall gå till neifelheim. de var lika då ja sålde min rex. en kille hade vart o bestämmt sig på torsdagen o skull hämta på fredag. torsdag kväll fick ja bud på mer men de gav ja tusan i. den var ju såld med muntlig överenskommelse. rätt ska va rätt.Neifelheim skrev:synd amarace, svineri finns det gott om. Jag är som sådan, säger en "jag kommer imorgon o köper" o så ringer nästa "jag kan komma nu sitter med pengarna i handen", då är det den som ringde först som får ta den, även om den andra bjuder mer. Men...sådan är ju inte alla.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis, så tycker jag med, har man gjort upp så är det ju så, oavsett om man får ett högre bud efteråt.
Så gör jag när jag säljer, och räknar med att det är så när man ska köpa nåt också.
Funderar starkt på en anmälan om avtalsbrott, har ju samtalet inspelat, så det är ju glasklart egentligen.
Jag ville ju åka o köpa den på en gång, men han jobbade borta så jag var tvungen att vänta till Fredag för att hämta den.
Skrev en paralell till han om att han går på Ica och ska köpa mjölk, men när han kommer till kassan och dom slår in och han ska betala så säger kassörskan att hon nu fått in ett högre bud på mjölken, så vill han ta hem mjölken får han bjuda högre. <!-- </EdIndex> --></div>
Så gör jag när jag säljer, och räknar med att det är så när man ska köpa nåt också.
Funderar starkt på en anmälan om avtalsbrott, har ju samtalet inspelat, så det är ju glasklart egentligen.
Jag ville ju åka o köpa den på en gång, men han jobbade borta så jag var tvungen att vänta till Fredag för att hämta den.
Skrev en paralell till han om att han går på Ica och ska köpa mjölk, men när han kommer till kassan och dom slår in och han ska betala så säger kassörskan att hon nu fått in ett högre bud på mjölken, så vill han ta hem mjölken får han bjuda högre. <!-- </EdIndex> --></div>
.... men jag brukar se det på ett annat sätt, som om man är ute och fiskar i en båt. Fisken är inte fångad bara för den fastnat på kroken, det är först när den är tagen ombord och ligger i båten som man kan säga att man fångat fisken.
Mitt råd,
Bytet slet sig. Glöm och ge dig ut och fiska igen!
Nu har jag sett att killen säljer fler kataloger, bl.a. två B2 till
och motorkatalogen som jag faktiskt aldrig sett och det är ännu fler kataloger. Cykelkatalogen heter tydligen A1 och det kan hända jag slänger in något bud där.... 
http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=2397199 <!-- </EdIndex> --></div>
Jag förstår du är besviken idag Amarace....Amarace skrev:Skrev en paralell till han om att han går på Ica och ska köpa mjölk, men när han kommer till kassan och dom slår in och han ska betala så säger kassörskan att hon nu fått in ett högre bud på mjölken, så vill han ta hem mjölken får han bjuda högre.

.... men jag brukar se det på ett annat sätt, som om man är ute och fiskar i en båt. Fisken är inte fångad bara för den fastnat på kroken, det är först när den är tagen ombord och ligger i båten som man kan säga att man fångat fisken.

Mitt råd,
Bytet slet sig. Glöm och ge dig ut och fiska igen!

Nu har jag sett att killen säljer fler kataloger, bl.a. två B2 till

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=2397199 <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Blir krig då 
Nädå, om du ska ha Apollo så låter jag bli dom, men Monark och Monarpedkatalogerna ska jag kriga om, allrahelst den om Monarped. <!-- </EdIndex> --></div>
Haha, jag har haft dom på Span sedan dom kom utRaketsport skrev:Har budat på en B2 och båda Apollokatalogerna! Dom ska jag bara ha

Nädå, om du ska ha Apollo så låter jag bli dom, men Monark och Monarpedkatalogerna ska jag kriga om, allrahelst den om Monarped. <!-- </EdIndex> --></div>