sachs 50/2 ks frikopplar inte

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
SachsMannen

sachs 50/2 ks frikopplar inte

Inlägg av SachsMannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har renoverat min första Sachs men får den inte att frikoppla. Man ser att lamelrna delar på sig men frikopplar inte. (Växlarna går i och jag hittar friläge) har testat ljustera kopplingen utan resultat[/b] <!-- </EdIndex> --></div>
sachs

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->koplingen kan ha sat sig, när du försöker läga i vxl dör den då / blir det som ett motorstop <!-- </EdIndex> --></div>
SachsMannen

Inlägg av SachsMannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hat inte sartat den än jag har bara snurat på alla utgående axlar.Drevaxeln slutar inte snurra när jag kickar och håller in kopplingen.
:roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan du inte ta ur lamellpaketet och kolla att korgen snurrar fritt på axeln, i så fall vet du att felet ligger i lamellpaketet. <!-- </EdIndex> --></div>
SachsMannen

Inlägg av SachsMannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Norman det ska jag testa! Återkommer med resultat senare under veckan :P <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova med o låsa utgående axeln det är ju inte säkert att den driver
utan att den bara följer med :D <!-- </EdIndex> --></div>
SachsMannen

Inlägg av SachsMannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har plockat isär lamellpaketet nu och när jag surar på kopplingskorgen så går allt runt i motorn. (vevparti,drevaxel) Så ska det väll inte vara? :roll:

Det kan ju vara så att utgående axel bara "följer med" ska kolla upp det

Har ett till problem, har nya ramlager men det är fortfarande glapp i vevaxeln/svänghjulet, måste jag shimsa med tjockare shims? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar