Crescent limpa

Tips, frågor och allmänt snack.
Rolle

Crescent limpa

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen har man fått tag på en 26' limpcykel.
Bild
Skall hämta den i juli! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sån där hade man i ungdomen :drewl: fast röd/orange :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, vad snygg den var! Grattis! :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar! Ja, den verkar vara komplett förutom lyktglas bak och fram, fast det har jag på lager. Sen är det ju Duomatic-navet som jag inte vet någon funktion på. Är det förresten någon som har ett eller flera fungerande Torpedo dreigang-nav liggandes? <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till ett fynd, en riktig pärla.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Foxii

Duomatic

Inlägg av Foxii »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rolle skrev:Tackar! Ja, den verkar vara komplett förutom lyktglas bak och fram, fast det har jag på lager. Sen är det ju Duomatic-navet som jag inte vet någon funktion på. Är det förresten någon som har ett eller flera fungerande Torpedo dreigang-nav liggandes?
När du "bromsar" bakåt, Duomatic växlar till andra. Så kör med stora och bromsa-växla till mindre när du måste stanna. Jag har Duomatic på min Monark Rodeo från -70 eller -71. Min dotter gillade inte att köra med Duo.

Bild

Ok... :oops: Men: Är det möjligt att få nånstans dekal som på bilden?
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Monark Rodeo 1970, Pannonia Pepper 1972, Tunturi Ralli såld, Tunturi Speedway 1972, Felt Vintage cruiser 2002, Peugeot mixte 10-speed, Biltema cruiser, Oegland Perfect 5-speed
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet mycket väl hur ett Duomatic-nav fungerar, jag kanske uttryckte mig lite dåligt. När jag skrev att jag inte visste någon funktion på navet på cykeln jag skall hämta så menade jag om det fungerade, rent tekniskt. Jag vill ju helst inte, oförberedd få veta att navet inte fungerar, då jag måste få tid att hitta reservdelar. Men eftersom nya delar inte är att räkna med längre så måste jag hitta något donator-nav. Det var så jag menade.

Förresten, snygg limpcykel <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu efter lite efterforskningar hittat ett annat intressant 2 växlat nav:Sachs Torpedo Automatic! Där växlar navet till den 2:a växeln vid en viss hastighet. Detta navet är väldigt ovanligt, men skall ändå främst ha exporterats till Nederländerna, Danmark och Sverige. Så om någon hittar ett sådant på ett hjul eller löst så kan detta vara mycket intressant. Ett sådant NOS nav kostar ca 1500 :- nytt!
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket snyggt nav!... Men jag har bara reklamskylten.

//Jossan
Josefine Andersson
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad många reklamskyltar ni verkar ha, det är ju nästan så att man blir avis :o <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har man hämtat cykeln! Den är mycket fin, fast några repor är det ju nästan alltid i lacken.
Fick lite information om cykeln: Endast en ägare, köpt hos Cykel Björk i Stockholm (år 1971 som går att utläsa på navet), har alltid förvarats inomhus, har aldrig "hoppats" med.
Detaljer på cykeln: Trumbroms från Sturmey-Archer, Duomatic 102, MCB-handtag, original Värmano däck både fram och bak.

Ska lägga upp bilder på cykeln, men har ej ork för det nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fin den där!

jag har ett nos stag till limpan om någon är intresserad? <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Nya bilder!

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Färska bilder på cykeln. Nu är däcken bytta pga. stora sprickor i gummit, men självklart sparade jag däcken på rummet.
Bild

FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig syn och med sadeln i sikte får man gåshud, man minns sina äventyr på liknande cyklar på 70-80talet <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är cykeln till salu!

http://www.tradera.com/Crescent-Tiger-Cross-i-mycket-gott-skick-auktion_100628752#auctionInfoTab_aTabObject <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar