Ljuddämpare (igen)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag kom den dit, och den går förvånansvärt tyst tycker jag.
Moppen blev betydligt rappare i det höga registret, men den har fortfarande svårt att orka varva ur fyran. Kanske måste korta kröken lite, din (Zappa) ser ut att va kortare än min på bilden. <!-- </EdIndex> --></div>
Moppen blev betydligt rappare i det höga registret, men den har fortfarande svårt att orka varva ur fyran. Kanske måste korta kröken lite, din (Zappa) ser ut att va kortare än min på bilden. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hmm, får nog kapa en snutt då. Jag har 14 framme också 4-pet. Får man fråga vad du har för topphastighet? <!-- </EdIndex> --></div>zappafan skrev:Ja ju längre fram desto bättre (kanske), ville ha min längre fram men sket i det för markfrigångens skull...
har 13:ons framdrev 4-vxl...
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
nu cirka 73-75 kmh på raka (gps) , jag tycker den blir lite seg speciellt på ettans vxl från noll med 14 fram men det är klart toppfarten blir ju högre om den orkar...Naeri skrev:Hmm, får nog kapa en snutt då. Jag har 14 framme också 4-pet. Får man fråga vad du har för topphastighet?zappafan skrev:Ja ju längre fram desto bättre (kanske), ville ha min längre fram men sket i det för markfrigångens skull...
har 13:ons framdrev 4-vxl...

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu cirka 73-75 kmh på raka (gps) , jag tycker den blir lite seg speciellt på ettans vxl från noll med 14 fram men det är klart toppfarten blir ju högre om den orkar...
[/quote]
Jag har nått 72 som bäat enligt GPS. Ska testa med att korta kröken en stump och om den inte orkar ur på 4an då så blir det 13 drev, eller om man skulle ge sig på kolven lite först, den är inte filad alls... <!-- </EdIndex> --></div>

Jag har nått 72 som bäat enligt GPS. Ska testa med att korta kröken en stump och om den inte orkar ur på 4an då så blir det 13 drev, eller om man skulle ge sig på kolven lite först, den är inte filad alls... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har ju en 5,5a också som ska monteras i höst/vinter, tänkte köpa en långjamarcol till den så man kan byta mellan cylindrarna och se vilken som går/låter bäst/mest.
Vad kör du för kolv då Zappa? Min är "rak" vad insuget? <!-- </EdIndex> --></div>
På tomgång så är den här dämparen betydligt tystare, men när det väl börjar varva så ylar det rätt bra...zappafan skrev:Ja folk säger att den man har på nu går då tystare än Jamarcolen, min kolv är då åxå orörd den är ju "jackad" på insugs-sidan 4-5 mm från fabrik...
Har ju en 5,5a också som ska monteras i höst/vinter, tänkte köpa en långjamarcol till den så man kan byta mellan cylindrarna och se vilken som går/låter bäst/mest.
Vad kör du för kolv då Zappa? Min är "rak" vad insuget? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en vanlig K-star 41 mm

Du ser ju att nederdelen av kolvkjolen eller vad man kallar det är kortare än på en orginal kolv... (delen mot kolvbulten på övre bilden..)

hoppas du förstår vad jag menar...
<!-- </EdIndex> --></div>

Du ser ju att nederdelen av kolvkjolen eller vad man kallar det är kortare än på en orginal kolv... (delen mot kolvbulten på övre bilden..)

hoppas du förstår vad jag menar...

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Avg system
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför inte snickra i hop en anpassad pipa till din cylle? i slutänden så är det ju det som är det rätta om man ska hålla på o trimma. Men även en anpassad pipa blir ju en kompromiss. Finns ju många goa böcker om 2 takt trimmning att fördjupa sig i om man orkar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Den nedre bilden är väl en 38mm orginal om du har den till en femhalva ska den filas av <!-- </EdIndex> --></div>zappafan skrev:Det är en vanlig K-star 41 mm
Du ser ju att nederdelen av kolvkjolen eller vad man kallar det är kortare än på en orginal kolv... (delen mot kolvbulten på övre bilden..)
hoppas du förstår vad jag menar...
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp det är ju det som är tjusningen med det hela tycker jag.... tänk om det fanns färdiga kit att bara bulta dit så gjorde den stackars 60-70 tals moppen 110km/h.... är man ute efter speed så kan man ju fördjupa sig i AM6 motorer men dom är ju ej lika charmiga <!-- </EdIndex> --></div>