Rex Comet Grand Prix

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Måste byta drevet på korgen snart ändå, inte mycket kvar av dom... :( Var lite spån bland oljan (Likadant som för dig)
:offtobed: trist, blir säkert bra VRM:s kopplinskorg/drev men dyrt & då är väl frågan om man vill lägga ut den mängder pengar, jag är tyvärr lite tveksam.. :sorry: (dumsnål eller kanske för ointresserad,,) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ju kört med denna korg i 1-2 år nu, så den har hållit bra ändå. Så den håller väl 1-2år till när man byter drevet. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har dremeln fått leka i cylinder. Durationerna hamnade på;
180 avgas, 125 spol och 160 insug.

Var ett tag sen jag filade en cylinder nu, så det blev lite knackigt.

Avgasporten hade en kant, om ni kommer ihåg. Den är nu borta.

Bild

Bild
Bild

Insuget vågade jag bara öka till 19mm. (Har 21mm förgasare). Den skulle bli för klen med 21mm...

Bild

Bild

Kolven vänder ungefär där.... :roll:

Bild

Kolven fick sig en "kolvjack" för att få 160 graders insug, samt rundade till kanterna för att vara snäll emot oljan.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Rexxy.... 8)

Jag tycker att du gör absolut rätt till 100% att ta dom saker som du har....allt behöver inte vara super blankt å rätt.... slider_score.gif

Kan fixa blanka å supper snygga mopeder, men har gått ifrån detta lite mera då jag tycker det är roligare att skruva än putsa delar...mm***L*** :)

Och sagt det förut alla har tyvärr inte svarv, planspil & fräsmaskiner att till gå. Det är intressant att se hur du löser sånna problem på ett billligare
sätt än att lämna bort allt till firmor för att fixa det hela....sen hör man detta har jag gjort men igentilligen ihar de inte gjort så mycket själva.... 8)

Har själv slutat köpa mera mopeddelar å saker utan skall först använda det jag redan köpt in. Det jag tänkte göra nåt med så tar det ca. 2år....
att göra slut på..skulle jag tro..**L**.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag fick jag igång Rexen igen! Men med ett himla oväsen i motorn... :roll: Kolven slog i toppen! Så det blev att riva ner den igen...

Och sen när allt skulle ihop igen, och jag skruvade åt förgasaren. Händer något som inte fick hända.... Insuget gick av ifrån cylindern!!! :evil: :evil: Det blev för tunt helt enkelt..

Så nu letar jag folk som kan svetsa på ett nytt insug åt mig! Är ju aluminium. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm jag lider med dig....hadde jag haft en Tig svets skulle jag försökt hjälpa dig.. :!:

Ett tipps som jag kan ge om nån kan svetsa cylle är att du bryter av en bit av en kylfläns som inte
har stor betydelse å frågar dina närmaste verkstader... så kan man provsvetsa på denna...:idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men rexxy, de är ju nu du gör en reed korg och häver på :!: <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag säger åt honom att ordna reed hela tiden, jag tror nästan att han börjar tröttna på att höra det... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Rexxy skrev:Idag fick jag igång Rexen igen! Men med ett himla oväsen i motorn... :roll: Kolven slog i toppen! Så det blev att riva ner den igen...

Och sen när allt skulle ihop igen, och jag skruvade åt förgasaren. Händer något som inte fick hända.... Insuget gick av ifrån cylindern!!! :evil: :evil: Det blev för tunt helt enkelt..

Så nu letar jag folk som kan svetsa på ett nytt insug åt mig! Är ju aluminium.
Då kan du ju passa på att öka till 21mm :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag fick jag insuget fixat! Pratade med en lärare i min skola. Han sa att det skulle bli för svagt med standard insugssätt. Så han rekommenderade mig att få dit en platta över insuget. Och sen gänga. På så sätt kan jag bygga eget insug. Så jag åkte till ett företag som heter Rampus, aluminiumexperter. Så en kille kapade till en platta, borrade hål och svetsade fast den för en hundring!

Tillbaka i verkstan putsade jag till insuget, gängade fästhål, tillverkade ett insug som passade cylindern och slängde ihop allt. Nu startar den igen! :D <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart är bilderna då? :) :) <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->och filmen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvärr fick jag inte med mig någon kamera idag, så inga bilder eller filmer! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad var det jag sa ! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Sura skrev:Vad var det jag sa ! :wink:

Då både du och min lärare nämnde det företaget, så fick jag pallra mig dit. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar