Kreidler Florett RS - ''bastarden''
-
- Inlägg: 442
- Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det skulle kunna bli en utmärkt långfärdsmoped!!rask å fin ! det du kommer märka är att dom är skittrevliga när det börjar bli lite kurviga asfaltsvägar! satsa på att få tag på en åtminstånde 4 växlad motor på tex ebay, köp av nån som är lite mer etablerad , och sedan ett seriöst trim på det! hellre en moped som är lite lugnare men som du kan ligga på länge sträckor med än en generaltrimmad maskin som blir för "nervös" som blir dryg att åka på ! kolla om du inte hittar en orginal 6,25 cylinder och en 20 bing till kreidler , finfina grejor som du kan ligga mil efter mil med!4 växlade motorer ligger lite bättre till än 5 växlade i pris! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
en ''moped'' att grusbusa lite med och hetsa plastpulkor som folk
undrar vad fan de är för någonting. de är ingen putsmoped så jag
lägger ingen större energi på skicket utan 90% på funktion. <!-- </EdIndex> --></div>
ja bara de inte är en importmotor är ja nöjd, tänkte de skulle blikreidlertm skrev:det skulle kunna bli en utmärkt långfärdsmoped!!rask å fin ! det du kommer märka är att dom är skittrevliga när det börjar bli lite kurviga asfaltsvägar! satsa på att få tag på en åtminstånde 4 växlad motor på tex ebay, köp av nån som är lite mer etablerad , och sedan ett seriöst trim på det! hellre en moped som är lite lugnare men som du kan ligga på länge sträckor med än en generaltrimmad maskin som blir för "nervös" som blir dryg att åka på ! kolla om du inte hittar en orginal 6,25 cylinder och en 20 bing till kreidler , finfina grejor som du kan ligga mil efter mil med!4 växlade motorer ligger lite bättre till än 5 växlade i pris!
en ''moped'' att grusbusa lite med och hetsa plastpulkor som folk
undrar vad fan de är för någonting. de är ingen putsmoped så jag
lägger ingen större energi på skicket utan 90% på funktion. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja är inte ute efter att vinna någon skönhetstävling i varken att sitta
bekvämt eller se snyggt ut, bara de funkar maskinellt är ja nöjd med
denna. varför klä om sadeln för hundralappar när man har gaffatejp?
kommer se så fint ut med fransad och inött silvertejp med resten!
nu är de nog bara de saker kvar som kommer ta lång tid..
och de ända ja stör mig på nu är att ja bara har 3 skruvar men vafan...

<!-- </EdIndex> --></div>
bekvämt eller se snyggt ut, bara de funkar maskinellt är ja nöjd med
denna. varför klä om sadeln för hundralappar när man har gaffatejp?
kommer se så fint ut med fransad och inött silvertejp med resten!
nu är de nog bara de saker kvar som kommer ta lång tid..
och de ända ja stör mig på nu är att ja bara har 3 skruvar men vafan...


- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låt den inte stå i solen eller ljuset bara......
Varför?
Jo silvertape tål inte det utan den spricker, torkar och sönderdelas.
Bättre du tar en gammal regnrock
<!-- </EdIndex> --></div>
Varför?
Jo silvertape tål inte det utan den spricker, torkar och sönderdelas.
Bättre du tar en gammal regnrock

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu ska nog framgaffeln vara klar för att åka fort, styrlager infettat sen
tidigare, inga glapp, styrkronan bultad med M7 bult, låsbricka, stor
flatbricka och en o-ring under de så inte nån hal och kletid gaffelolja får
för sig att krypa upp som ja har varit med om på tidigare mopeder..
övriga skruv och bult har låsbricka, om inte så är de en bricka på varje
sida av bulten/skruven och åtdragen hårt med en ny låsmutter.
mekandet fortsätter en annan dag.
man kan aldrig vara för säker med säkerheten.. <!-- </EdIndex> --></div>
tidigare, inga glapp, styrkronan bultad med M7 bult, låsbricka, stor
flatbricka och en o-ring under de så inte nån hal och kletid gaffelolja får
för sig att krypa upp som ja har varit med om på tidigare mopeder..
övriga skruv och bult har låsbricka, om inte så är de en bricka på varje
sida av bulten/skruven och åtdragen hårt med en ny låsmutter.
mekandet fortsätter en annan dag.
man kan aldrig vara för säker med säkerheten.. <!-- </EdIndex> --></div>