<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. Är det längre gaffelrör (den del som är fäst i styret/lampinfattning) på Monarscooten än vanliga MCB?
Rören verkar vara 24 mm i diameter och 50 cm långa. Mina är skeva och behöver införskaffa andra. Undrade från vilka andra det passar. Någon som ev har sådana liggandes till salu???
MVH Robban <!-- </EdIndex> --></div>
Monarkscootgaffel
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej och tack. Det ska vara den nyare-typ som till compact, inte den äldre med knäled. Ska vara en sån som du har.
Räcker om jag hittar bara övre rören..
De rören jag har var böjda t.o.m åt 2 håll in mot moppen och åt vänster.
Litar inte på att det blir bra att glödgá och böja tillbaks.
Jag hade en Monarped för ett par år sedan (också stukad framgaffel)och fick ett par rör av grannen från en compact. De var 5 cm kortare så jag skar av från den gamla och förlängde compactens i nederkant men det är nog viktigt att det inte ligger svetsrester i röret som gnager mot fjädern.
Hittar jag inte så får jag kolla på Classic Motors vintermarknad här i Västerås i slutet på Nov (de har flyttat Örebromarknaden hit) det kanske ligger något i en skrotlåda....
/Robban <!-- </EdIndex> --></div>
Räcker om jag hittar bara övre rören..
De rören jag har var böjda t.o.m åt 2 håll in mot moppen och åt vänster.
Litar inte på att det blir bra att glödgá och böja tillbaks.
Jag hade en Monarped för ett par år sedan (också stukad framgaffel)och fick ett par rör av grannen från en compact. De var 5 cm kortare så jag skar av från den gamla och förlängde compactens i nederkant men det är nog viktigt att det inte ligger svetsrester i röret som gnager mot fjädern.
Hittar jag inte så får jag kolla på Classic Motors vintermarknad här i Västerås i slutet på Nov (de har flyttat Örebromarknaden hit) det kanske ligger något i en skrotlåda....
/Robban <!-- </EdIndex> --></div>
-