Sachs 80cc värde?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Neifelheim

Sachs 80cc värde?

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu ev dealat till mig en 80cc sachs, som suttit på en speedway cykel. motorn är enl, info helt komplett förutom avgassystem.

motorn är även högerdrevad, och jag bytte till mig denna för o få ihop pengarna till min apollo 56. Så, vad är denna motor värd?

http://www.google.se/imgres?q=sachs+sa+5+speed+engine&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&biw=1440&bih=781&tbm=isch&tbnid=2UlOLwrxWg_GmM:&imgrefurl=http://www.classic50mx.com/rdgallery_50.html&docid=bczpyqDR-0venM&imgurl=http://www.classic50mx.com/photos/rdgallery/HPIM0164.jpg&w=900&h=671&ei=8cOiTr-BMOjN4QSP9uC4Cw&zoom=1&iact=hc&vpx=182&vpy=152&dur=1539&hovh=194&hovw=260&tx=197&t

sådär ser motorn ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så, ingen vet något? har fått en uppfattning, men vill ha en andra åsikt. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju tillägga att priset på den (komplett motor) utan avgasystem, blir 4000, prutbart vid snabb affär. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har alltid gillat dom högerdrevade Sachsmotorerna och tror stenhårt på dem. De tycks vara gjorda för tuffa tag och hårda grabbar så det nog bara att göra affär...

Tyvärr har jag aldrig haft någon sådan motor själv men dom satt på MCB 80TS på den tiden innan jag var femton. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jag har alltid gillat dom högerdrevade Sachsmotorerna och tror stenhårt på dem. De tycks vara gjorda för tuffa tag och hårda grabbar så det nog bara att göra affär...

Tyvärr har jag aldrig haft någon sådan motor själv men dom satt på MCB 80TS på den tiden innan jag var femton.
tack för din åsikt 56:an!:) jasså? det var mer än jag visste, så tack för den informationen! mycket uppskattat! :) <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om den ser ut som den motorn på den gula,så tror jag inte det är en 80cc,iallafall inte en som suttit på 80TS,den hade järncyl och hade inte solfjädertopp,är den 5 el 6vxl,är den 5vxl kan det vara 50cc 6,25hk,är den 6-vxl är den troligtvis kortslagig (39,7) crossmotor. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

musköchrister skrev:om den ser ut som den motorn på den gula,så tror jag inte det är en 80cc,iallafall inte en som suttit på 80TS,den hade järncyl och hade inte solfjädertopp,är den 5 el 6vxl,är den 5vxl kan det vara 50cc 6,25hk,är den 6-vxl är den troligtvis kortslagig (39,7) crossmotor.
ska mäta dimensionen på den, så fort jag får hem den. enligt infon så ska det vara 80cc. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det den med vattenkylning? Om det är 80 cc är det 48 i slag och 46 borr.
Det är inte TS motorn. Dom var luftkylda med gjutjernscylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Conrad Engström skrev:Var det den med vattenkylning? Om det är 80 cc är det 48 i slag och 46 borr.
Det är inte TS motorn. Dom var luftkylda med gjutjernscylinder.
Den motorn jag har är inte vattenkyld dock. ville bara som sagt visa modellen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. det är troligen en 50cc, dock 6 pet. mvh <!-- </EdIndex> --></div>
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan anse motorn vara såld! Var skall jag sätta in pengarna? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar