äkta effekt?
äkta effekt?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->provkörde min jofrab 60cc i bromsbänk idag. 4,8 ärliga hästkrafter hamnade den på. nån sm har gjort samma sak och fått helt andra, eller liknande resultat?
värt att notera är att polarens 5,5a med röjsågsförgasare gav 5,3. <!-- </EdIndex> --></div>
värt att notera är att polarens 5,5a med röjsågsförgasare gav 5,3. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådana här faktabaserade prestandauppgifter tycker jag är högintressanta! 
Skulle vara intressant att veta vid vilket varvtal också.
Med ett antal varvtalspunkter skulle du t.o.m. kunna göra ett effektdiagram, en effektkurva, och det är verkligen något att kunna visa upp för intresserade och köpare.
När jag gick i skolan fick vi lära oss en del sån't där med kurvor, brytpunkter och diagram men nu kommer jag inte ihåg mycket av det tyvärr...
<!-- </EdIndex> --></div>

Skulle vara intressant att veta vid vilket varvtal också.
Med ett antal varvtalspunkter skulle du t.o.m. kunna göra ett effektdiagram, en effektkurva, och det är verkligen något att kunna visa upp för intresserade och köpare.
När jag gick i skolan fick vi lära oss en del sån't där med kurvor, brytpunkter och diagram men nu kommer jag inte ihåg mycket av det tyvärr...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När det gäller bromsbänkar för bilar så visar väl alla olika, så man kan egentligen bara jämföra motorer körda i samma bänk. jag hade en rullande landsväg som granne till mitt jobb för ca 10 år sen. den killen brukade prata om "elaka bromsbänkar" och "ljugarbänkar".
så vill du jämföra dig med andra så är du nog så illa tvungen att avslöja var du var och bromsade någonstans.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
så vill du jämföra dig med andra så är du nog så illa tvungen att avslöja var du var och bromsade någonstans.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tråkigt nog hade vi ingen möjlighet att mäta rpm.
jag förstår att man får olika resultat i olika bänkar. mest skoj att se vad man får, en hyfsat portad 3,5a gav 2,4 och en nyproducerad 60cc 4,2. <!-- </EdIndex> --></div>
jag förstår att man får olika resultat i olika bänkar. mest skoj att se vad man får, en hyfsat portad 3,5a gav 2,4 och en nyproducerad 60cc 4,2. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
DEnna mätning ägde rum på Gotland, men jag vet att han har köpt setupen i storstan... <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Om det är samma som jag hörde talas om i dag, så känner jag han som filade den med sågförgasaren. Min son i Stockholm.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
och den varvar rätt skapligt! Lite seg på låga varv, men när det väl börjar snurra på så vill den aldrig sluta. <!-- </EdIndex> --></div>
Svar jaConrad Engström skrev:Cylindern med sågförgasaren, sitter på en tvåpet.

1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
Får bli medlem och kola in det. Kan ju inte se bilderna om man inte är inloggad. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Någonstans på Hallsta moppers forum fins bild på förgsare och insugningsrör.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
-
Snyggt! Var köper man en sån måntro? <!-- </EdIndex> --></div>P-plats.se skrev:Får bjuda på en annan bild på liknade kombo:Conrad Engström skrev:Någonstans på Hallsta moppers forum fins bild på förgsare och insugningsrör.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bygga själv kanske? Röjsågsförgasare ser sig alltmer aktuellt ur både ekonomisk och effektsynpunkt efter dagens övningar!
Det är jag som hade den filade 3,5:an som egentligen är en original från början. Ingenting är köpt som trim utan bara borrat/filat fram en effektökning från 0,7(med allt original) till 2,4 i dags dato. Bromsad i samma bänk bägge gångerna.
/M <!-- </EdIndex> --></div>
Det är jag som hade den filade 3,5:an som egentligen är en original från början. Ingenting är köpt som trim utan bara borrat/filat fram en effektökning från 0,7(med allt original) till 2,4 i dags dato. Bromsad i samma bänk bägge gångerna.
/M <!-- </EdIndex> --></div>
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.
- SachsMekarn