Bensinpriset
-
- Kontakt:
Bensinpriset
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu när bensinpriset är åt helvete så funderar vi på att el-konvertera <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bensinen sägs faktiskt vara billigare i förhållande till genomsnittslönerna idag än för 30-40 år sedan (utan att räkna med oljekrisen..), men dels kör folk mer, dels behövde man inte sjuttielva mobiltelefoner, största HD-TV:n, nyaste musikmobilen eller 1500-Mbit-bredband då.. Dessutom så köpte folk inte allt detta på avbetalning. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Datorn som används är grannens c:a 2 mil bort
<!-- </EdIndex> --></div>
Har lyckligtvis inte en enda pryl av det du räknade upp. Tack & lovTeedee skrev:Bensinen sägs faktiskt vara billigare i förhållande till genomsnittslönerna idag än för 30-40 år sedan (utan att räkna med oljekrisen..), men dels kör folk mer, dels behövde man inte sjuttielva mobiltelefoner, största HD-TV:n, nyaste musikmobilen eller 1500-Mbit-bredband då.. Dessutom så köpte folk inte allt detta på avbetalning.

Datorn som används är grannens c:a 2 mil bort

-
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snackade med en kille som kommer från Iran igår .
Vi talade om lite av varje under en resa t.o.r. Göteborg Malmö men jag frågade också vad bensin kostar i Iran.
Fick svaret ca: 1:-/l.
Fattar ni EN KRONA LITERN!!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Vi talade om lite av varje under en resa t.o.r. Göteborg Malmö men jag frågade också vad bensin kostar i Iran.
Fattar ni EN KRONA LITERN!!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Stämmer ju inte iofs... Compakten VS Bilen alltså
Jojo.. det är inte så att vi har det liiiite bättre här <!-- </EdIndex> --></div>
rollingbass skrev:En full tank i en compact idag är dyrare än vara det var att fylla upp en biltank år 1980.
Såg på nätet att bensinen kommer att kosta runt 300:- litern om 10 år.
Stämmer ju inte iofs... Compakten VS Bilen alltså
pangerva skrev:Snackade med en kille som kommer från Iran igår .
Fattar ni EN KRONA LITERN!!!!!!!
Jojo.. det är inte så att vi har det liiiite bättre här <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst fasen har vi det bättre här!
Det var också anledningen att han flydde till Sverige för 23 år sedan.
Jämförelsen gällde endast bensinpriset.
Själv har jag betalat mindre än 1:- här i Sverige men det var för ett tag sedan.
Ber 1000 gånger om ursäkt S_Compact om mitt lilla inlägg var så lätt att feltolka. <!-- </EdIndex> --></div>
Själv har jag betalat mindre än 1:- här i Sverige men det var för ett tag sedan.
Ber 1000 gånger om ursäkt S_Compact om mitt lilla inlägg var så lätt att feltolka. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Men det gnälls mycket på skatten på svensk bensin
http://bulletinen.org/wordpress/artiklar-2/bensinpriserna-i-europa-juni-09/ <!-- </EdIndex> --></div>
Nej .. det inte så jag heller menadepangerva skrev:Visst fasen har vi det bättre här!
Ber 1000 gånger om ursäkt S_Compact om mitt lilla inlägg var så lätt att feltolka.
Men det gnälls mycket på skatten på svensk bensin
http://bulletinen.org/wordpress/artiklar-2/bensinpriserna-i-europa-juni-09/ <!-- </EdIndex> --></div>