Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rolle skrev:
Cykelkatalogen heter tydligen A1 och det kan hända jag slänger in något bud där....
Då blir vi kanske två om den, hehe.
Det ordnar sig Rolle, jag har köpt några cykelkataloger i höst så jag klarar mig ändå, men den ser bra ut så buda du! :wink:

Jag såg förresten i en annan tråd att du jobbar/eller har jobbat i cykelverkstad och därmed lovar jag att aldrig ge mig in i några cykeltekniska dispyter med dig. :respekt: <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe, bara en inte glömmer att lägga bud förstås :oops:

Ja, det stämmer. Dock är jag självlärd till största del. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Rolle skrev:Hehe, bara en inte glömmer att lägga bud förstås :oops:
I går satt jag vid Tradera mest hela kvällen men ikväll glömde jag ett par saker jag sparat.... :oops:

http://www.tradera.com/FORGASARE-TILL-NV-AUTOPED-1-9-5-19-1953-54-crecent-nymans-auktion_100708_141477307

http://www.tradera.com/Samsung-Digimax-A4-auktion_301758_141481386

.... och då går det ju billigt förstås... Kameran fanns i närheten t.o.m. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vann min Reservdelskatalog för Monarpeder :) Blev dock en hundring dyrare än jag egentligen var beredd på, men det kostar soms agt o ligga på topp :) Den såg ju halvtjock ut iallafall, så om det är 8st modeller blir det 50kr per modell, så ser man på det så blir det ju inte så dyrt :)

Edit, båda Apollokatalogerna och Husqvarna motor/reservdelskatalogen vanns av en som profiterar på att sälja scannade manualer/kataloger på CD/DVD :( <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En Mamba för en femhundra riksdaler i Malmö!
Visserligen inte helt original och med en del pyssel, men säkert värt femhundringen.

http://www.blocket.se/malmo/Mustang_med_Z_ndapmotor_renoveringsobj_36778612.htm?ca=17&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och där gick det undan, mamban borta på nolltid! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte långt kvar här...
http://www.jadejaggerforindiska.com/#objectid=2159 <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Raketsport skrev:Har budat på en B2 och båda Apollokatalogerna! Dom ska jag bara ha :D
Vad jag kunde se gav du upp dem....

För dyrt eller vad....? :?

Kanske ni har fått ihop ett bra sortiment kataloger redan.... :P

Vad dom kostar idag kan jag ju nu konstatera via Tradera men hur var utbudet/priser bara för några år sedan?

Jag har köpt en kul grej ikväll. Utöver cykel/moped är jag även till viss del elektrotekniskt intresserad och här råkade intressena sammanfalla. :wink:

Ledtråd --> Västerås (fast jag tror inte de här prylarna gjordes just där...) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ledtråd , ASEA, En generator kanske. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Conrad Engström skrev:Ledtråd , ASEA, En generator kanske.
Jaa, du är på rätt spår... :D

En låda med reservdelar till ASEA cykelgeneratorer och belysningar. :P

Jag tror inte ASEA:s tillverkning av cykelbelysningar låg i Västerås utan snarare på någon annan produktionsenhet. Vet dock ej vilken. Har du någon aning om det?

För några år sedan sålde jag min Crescent blå herrcykel som jag använt i minst 30 år. Det var en 40-tals cykel och hade den längre flaskliknande ASEA-generatorn. Det grämde mig litet men jag har några fler av de generatorerna bl.a. på ett par m/41:or. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om inte Västerås, så inte i Ludvika i alla fall. Var mera hade ASEA
Men jag tror dom hade köpt in Robo, eller var det samma som Boch. <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

56:an skrev:
Conrad Engström skrev:Ledtråd , ASEA, En generator kanske.
Jaa, du är på rätt spår... :D

En låda med reservdelar till ASEA cykelgeneratorer och belysningar. :P

Jag tror inte ASEA:s tillverkning av cykelbelysningar låg i Västerås utan snarare på någon annan produktionsenhet. Vet dock ej vilken. Har du någon aning om det?

För några år sedan sålde jag min Crescent blå herrcykel som jag använt i minst 30 år. Det var en 40-tals cykel och hade den längre flaskliknande ASEA-generatorn. Det grämde mig litet men jag har några fler av de generatorerna bl.a. på ett par m/41:or.
Jaså, var det du som köpte den. Funderade själv ett tag på om jag skulle bjuda. För det var den gröna lådan med ASEA i vitt?

När det fanns lite att göra för Bofors i Boåsberget, så gjorde man dessa Asea dynamor. Jag kan inte säga att all produktion av dynamor var förlagt i Karlskoga, men iallafall delvis. <!-- </EdIndex> --></div>
SachsMannen

Inlägg av SachsMannen »

S_Compakt skrev:Inte långt kvar här...
http://www.jadejaggerforindiska.com/#objectid=2159
Dendär finns i linde :shock:
Där bor jag :D <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Rolle skrev:Jaså, var det du som köpte den. Funderade själv ett tag på om jag skulle bjuda. För det var den gröna lådan med ASEA i vitt?

När det fanns lite att göra för Bofors i Boåsberget, så gjorde man dessa Asea dynamor. Jag kan inte säga att all produktion av dynamor var förlagt i Karlskoga, men iallafall delvis.
Jo, det är den gröna lådan med ASEA i vitt. Den lådan heter tydligen RK52 efter en broschyr jag köpte på Emmaboda veteranmarknad i vintras ungefär samtidigt jag gick med här. Det fanns också ett träetui med två utdragslådor som hette RL52. ROBO hade sådana också. I garaget har jag något liknande fast med tre utdragslådor med småfack i och som kommit från en cykelaffär men vad den varit till från början vet jag inte.

Det är intressant det du säger Rolle, jag har tre minnesböcker från ASEA jag ska kolla i om det står något om cykelbelysningstillverkningen. Jag återkommer om det. Du menar då att Bofors har haft legotillverkning av cykelgeneratorer åt ASEA då en gång i tiden?

Broschyren som jag har är utgiven 1952 och där står att ASEA började cykelbelysningstillverkningen för 17 år sedan så starten borde varit 1935. Osäkert om det gäller dynamos för det första belysningarna kanske var batteridrivna? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/kalmar/Moped_delar_36848903.htm?ca=17&w=3

Nu bor man på fel ställe igen... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar