Tradera och jag
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog tycker jag man kan betala en hel del, men just denna skulle jag inte betala så mycket för.
Varför en bild på framsidan av pärmen? Ger ju inget alls då det är en vanlig pärm. Och andra bilden är diffus och säger inte heller så mycket. Mer info om hur många sidor o.s.v. skulle jag också velat ha med där innan jag skulle bjuda.
Annars är ju servicemeddelanden trevliga, och är ju mer korrekt/uppdaterad info i dom än själva katalogerna.
(har själv en hel del Volvolitteratur, och det är ofta det släpptes servicemeddelanden till dom) <!-- </EdIndex> --></div>
Varför en bild på framsidan av pärmen? Ger ju inget alls då det är en vanlig pärm. Och andra bilden är diffus och säger inte heller så mycket. Mer info om hur många sidor o.s.v. skulle jag också velat ha med där innan jag skulle bjuda.
Annars är ju servicemeddelanden trevliga, och är ju mer korrekt/uppdaterad info i dom än själva katalogerna.
(har själv en hel del Volvolitteratur, och det är ofta det släpptes servicemeddelanden till dom) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sålde tidigare ett växelhandtag på tradera. Hade hittat detta på skroten och hade inte undersökt det så mycket eftersom det direkt for ner i en låda på klubben och sparades där. Tyvärr så hade jag missat att personen som slängt handtaget hade skruvat in en avkapad m6 bult i kloven och pajat gängorna. Detta upptäcker ju förstås köparen och blir besviken. Detta medför att han tror att jag avsiktligt lurat honom och inte skrivit om skadan bara för att få ett högre bud. Jag hittar en annan klove som liknar den han köpte detta var tyvärr fel. Den här kloven som jag erbjuder honom är hel och fin. Jag visste inte innan hur själva låsningen i styret fungerade på växelhandtagen så jag förstod inte vad som var fel på kloven han hade köpt. Eftersom han fortfarande är misstänksam så säger han att jag borde ha vetat hur det ser ut om jag nu hade en fräsch klove hemma. Jag har mopeddelar utspridda lite varstans och jag kan inte hålla koll på allt jag äger och hur det ser ut om jag inte har sett det förrut. Han anser också att om man tidigare sålt mopeddelar så ska man ha koll på delarna och detta håller jag med om men man kan väl klanta sig nån gång eller? Absolut den mest misstänksamma och tvära person jag har gjort affär med. Slutade med att han ska lämna tillbaka växelhandtaget.
Detta gör verkligen att man tappar suget för mopeder. Det är inte första gången man stöter på en sån här mopedmänniska. <!-- </EdIndex> --></div>
Detta gör verkligen att man tappar suget för mopeder. Det är inte första gången man stöter på en sån här mopedmänniska. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->köpte ett bakglas till en k50 häroma dagen. missade att han ville ha 115kr i porto för bussfrakt. hade jag sett det hade jag inte budat på det.
men men. ibland får man stå sitt kast när inte öga e med.
MEN
i dag kom paketet. med posten. o med frimärken för 48kr på
alltså har han tagit 67kr för mycket för portot. tror folk inte man märker det eller. hade det varit en tia hit eller dit. men fan inte 67kr
<!-- </EdIndex> --></div>
men men. ibland får man stå sitt kast när inte öga e med.
MEN
i dag kom paketet. med posten. o med frimärken för 48kr på

alltså har han tagit 67kr för mycket för portot. tror folk inte man märker det eller. hade det varit en tia hit eller dit. men fan inte 67kr

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
har klantat mig ibland med att ange felaktig fraktkostnad men de gångerna för låg kostnad. men har då istället bjudit kunden i fråga på lite av frakten. det uppskattas mer än att man begär mer pengar efteråt!! <!-- </EdIndex> --></div>a@westman skrev:kan han få. har mejlat honom. vill ha en bra förklaring o pengarna tillbaka. får jag inte det blir det mycket rött om portotNedomansky skrev:Gissar att du kommer att lämna ett bra omdöme på den säljaren...
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har Aldrig råkat ut för säljare som varit otydliga då jag själv som köpare är fanatisk - jag mailar i god tid innan auktionen slutar
för att få svar på något jag undrar, tar Alltid reda på alla kostnader mm innan jag lägger bud, som säljare väger jag Alltid varan och tar reda på fraktkostnad etc, upplyser med bra beskrivning av objektet och mängder av bra bilder från Alla vinklar...Tycker att man tjänar på att vara ordentlig
både som köpare och som säljare bara man är förutseende, naturligtvis
kollar jag på tidigare affärer som en säljare gjort, är det några rödingar där
så är det billigast att avstå budning.
Som köpare är det av största vikt att vara noga med vem man gör affär.
Nu är ju jag partisk i målet då jag är en av de bästa och ärligaste säljarna
på tradera
för att få svar på något jag undrar, tar Alltid reda på alla kostnader mm innan jag lägger bud, som säljare väger jag Alltid varan och tar reda på fraktkostnad etc, upplyser med bra beskrivning av objektet och mängder av bra bilder från Alla vinklar...Tycker att man tjänar på att vara ordentlig
både som köpare och som säljare bara man är förutseende, naturligtvis
kollar jag på tidigare affärer som en säljare gjort, är det några rödingar där
så är det billigast att avstå budning.
Som köpare är det av största vikt att vara noga med vem man gör affär.
Nu är ju jag partisk i målet då jag är en av de bästa och ärligaste säljarna
på tradera

Sålde just en grej på Tradera och tog 24:- betalt för porto. Sen när jag var på den lokala icabutiken så kostade det bara 12:-. Naturligtvis mailar jag då den som betalt för mycket och erbjuder mig att sätta tillbaks pengarna. Småpengar men irriterande för den som betalt för mycket...
Sen åt andra hållet så har jag fått betala mer i frakt än vad jag uppgett i auktionen. Då är det bara att bita i det sura äpplet och skylla sig själv...
Tycker iallafall jag
Japp!a@westman skrev:jo visst. jag missade o kolla vad han ville ha i porto. men vill man ha 124kr i porto. så ska det ta mig fan sitta frimärken för minst 110kr på paketet. inte 48.
Sålde just en grej på Tradera och tog 24:- betalt för porto. Sen när jag var på den lokala icabutiken så kostade det bara 12:-. Naturligtvis mailar jag då den som betalt för mycket och erbjuder mig att sätta tillbaks pengarna. Småpengar men irriterande för den som betalt för mycket...
Sen åt andra hållet så har jag fått betala mer i frakt än vad jag uppgett i auktionen. Då är det bara att bita i det sura äpplet och skylla sig själv...
Tycker iallafall jag

Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklart gör man så. men den här ger sig inte. fick detta svaret i dag

o så verkar det som om det är mitt fel att han srev så högt porto så ingen annan ville bjuda.
förstår mig inte på gubben.
så bara för att han bytte frakt sätt så gör det inget om man behåller resterande pengarJag tycker inte att fraktkostnader och porto är samma sak.Tycker du?
Det var tänkt att skicka glaset det med Bussgods då kostar det 115 kr.Men Bussgods har flyttad i Mjölby och då tänkte jag du skulle det snabbare. Du hade inte fått det för 9 kr om jag hade skriv 48 kr frakt i auktionen.

o så verkar det som om det är mitt fel att han srev så högt porto så ingen annan ville bjuda.
förstår mig inte på gubben.

Haha - Låter som en glamourföljetång, inte alla hästar hemma i det stallet.a@westman skrev:självklart gör man så. men den här ger sig inte. fick detta svaret i dag
så bara för att han bytte frakt sätt så gör det inget om man behåller resterande pengarJag tycker inte att fraktkostnader och porto är samma sak.Tycker du?
Det var tänkt att skicka glaset det med Bussgods då kostar det 115 kr.Men Bussgods har flyttad i Mjölby och då tänkte jag du skulle det snabbare. Du hade inte fått det för 9 kr om jag hade skriv 48 kr frakt i auktionen.
förstår mig inte på gubben.![]()

-