<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis!
Min förra svärfar hade en Catalina. Härlig och stabil båt.
Men 130 hp var lite klen framm emot hösten, när den var skeggig under och massa prylar i den.
Sitter Pentan och 250 drevet kvar? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Grattis!
Min förra svärfar hade en Catalina. Härlig och stabil båt.
Men 130 hp var lite klen framm emot hösten, när den var skeggig under och massa prylar i den.
Sitter Pentan och 250 drevet kvar?
Jo då Det sitter nån gammal B18-B20 där som tydligen har tatt in vatten i oljan (därav ett mkt bra pris på båten) tror även ett 100 drev
Vi får se på torsdag morgon när det ljusnat och jag kommit hem med den
vad man ska inrikta sig på .... renoverad B20 med ett turbokit på kanske
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med 100-drevet är trimning i den klassen kanske inte helt genomtänkt, dom har väl en tendens att rasa när effekten går uppåt...
Nostalgi i all ära... men personligen hade jag väl tagit sikte på något lite modernare om man ändå ska börja pyssla. Något B230/234-baserat exempelvis. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hörde nån skvallra om nån långresa med 30-kärra...
Jag vet inte riktigt hur det ser ut men det kan väl inte vara svårare att byta motor på en sån än på en folkrace VW
En gammal B18/B20 känns väl lite omordernt (Mer törstig än vass)
Jag skulle klämma in nån 16v Japanare . Kanske lite pillrande med elen (sprut m.m) men jag tror det lönar sig <!-- </EdIndex> --></div>
Braxmatte skrev:Jag hörde nån skvallra om nån långresa med 30-kärra...
Jag vet inte riktigt hur det ser ut men det kan väl inte vara svårare att byta motor på en sån än på en folkrace VW
En gammal B18/B20 känns väl lite omordernt (Mer törstig än vass)
Jag skulle klämma in nån 16v Japanare . Kanske lite pillrande med elen (sprut m.m) men jag tror det lönar sig
#Jag hörde nån skvallra om nån långresa med 30-kärra...#
#Mer törstig än vass# Exakt som sin blivande kapten
Åker vid tre tiden i "natt" hoppas vara hemma i morgon kväll ?? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->B30 har alla nackdelar som B20 har, plus att den är två cylindrar längre och därmed ännu tyngre - vikt är alltid något man vill undvika på båtar eftersom det försämrar prestandan ganska mycket.
Ska man plocka in onödigt tunga grejer får det väl åtminstone vara något amerikanskt med åtta cylindrar. <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Åker vid tre tiden i "natt" hoppas vara hemma i morgon kväll ??
Grannen var till Malmö och hämtade en folkparca på 30-kärra
Dom hade skrivit ut vägbeskrivning från eniro fgr att hitta hem utan att åka motorväg
Vid Helsingborg åkte dom vilse och hittade inte tillbaka till rätt väg så dom tog E4an och var hemma 8 timmar tidigare än beräknat... <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Åker vid tre tiden i "natt" hoppas vara hemma i morgon kväll ??
Grannen var till Malmö och hämtade en folkparca på 30-kärra
Dom hade skrivit ut vägbeskrivning från eniro fgr att hitta hem utan att åka motorväg
Vid Helsingborg åkte dom vilse och hittade inte tillbaka till rätt väg så dom tog E4an och var hemma 8 timmar tidigare än beräknat...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En gång råkade jag hamna på en motortrväg med en arbetarbod efter pic-uppen, var bara att hålla masken och köra, det var söder om södertälje, gick bra den gången <!-- </EdIndex> --></div>