Sachs tvåvxl.
Sachs tvåvxl.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för fel när tvåan vill hoppa ut hela tiden? Ettans växel funkar fint med med tvåan är det värre, sisådär varannan sekund är det som att växeln hoppar ur, och sen drar den en stund igen.
Det är inte att wiren drar, samma problem om man hänger av vxlwiren.
Antar att det har med fjädern inne i växellådan som drar drevet i läge, men inte hundra.
Nän som kan bekräfta eller dementera mina misstankar? <!-- </EdIndex> --></div>
Det är inte att wiren drar, samma problem om man hänger av vxlwiren.
Antar att det har med fjädern inne i växellådan som drar drevet i läge, men inte hundra.
Nän som kan bekräfta eller dementera mina misstankar? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fast det fins en metyod även med slitna delar
<!-- </EdIndex> --></div>
Tills att dom små hakarna är nerslitna.Rexxy skrev:Som G-son säger. Om du har tur fungerar det med att hjälpfjäder mellan växelarmen och något fast ställe, som hjälper till att hålla i 2:an.
Fast det fins en metyod även med slitna delar

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har plockat ur två olika motorer för att få ihop den här, så det blir väl till att shimsa till att börja med, och jämföra och se vilka delar som ser minst slitna ut... <!-- </EdIndex> --></div>
mm, fjäder sitter en där och den hjälper lite men är trött på hackandet. Ledig imorrn så då får det bli en undersökning.Rexxy skrev:Som G-son säger. Om du har tur fungerar det med att hjälpfjäder mellan växelarmen och något fast ställe, som hjälper till att hålla i 2:an.
Har plockat ur två olika motorer för att få ihop den här, så det blir väl till att shimsa till att börja med, och jämföra och se vilka delar som ser minst slitna ut... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vad är det för trick om man får fråga Conrad? Det är som jag nämde ovan två motorer som plockats ihop, risk att båda är relativt slitna... <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Tills att dom små hakarna är nerslitna.Rexxy skrev:Som G-son säger. Om du har tur fungerar det med att hjälpfjäder mellan växelarmen och något fast ställe, som hjälper till att hålla i 2:an.
Fast det fins en metyod även med slitna delar
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
klyver hellre en så enkel motor än o sätter en eländig dragfjäder utanpå motorn. de ser mest illa ut tycker ja o tyder ju dessutom på att ngt e fel. dessutom tror ja de sliter mer bara på saker o ting. men de e min åsikt, hoppas du finner en lösning på felet naeri! <!-- </EdIndex> --></div>Rexxy skrev:Som G-son säger. Om du har tur fungerar det med att hjälpfjäder mellan växelarmen och något fast ställe, som hjälper till att hålla i 2:an.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Själv skulle jag klyva motorn, självklart! <!-- </EdIndex> --></div>
Alla har ju inte kunskapen att klyva en motor, så det var bara ett enkelt tips!NiklasHögberg skrev:klyver hellre en så enkel motor än o sätter en eländig dragfjäder utanpå motorn. de ser mest illa ut tycker ja o tyder ju dessutom på att ngt e fel. dessutom tror ja de sliter mer bara på saker o ting. men de e min åsikt, hoppas du finner en lösning på felet naeri!Rexxy skrev:Som G-son säger. Om du har tur fungerar det med att hjälpfjäder mellan växelarmen och något fast ställe, som hjälper till att hålla i 2:an.

Själv skulle jag klyva motorn, självklart! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag börjar bli bra på tvåpeten nu. Först knåpade jag ihop en komplett motor av två motorer, märkte att oljan rann av. hittade hål i blocket, flyttade allt till det andra blocket. När det skulle provstartas märkte jag att kicken slirade, isär, byta kickdrev och ihop igen.
Så det ska nog gå bra att klyva, är dock inte säker på växellådan, men det finns ju sprängskisser,så det löser sig nog sa han som sket i badkaret. <!-- </EdIndex> --></div>
Så det ska nog gå bra att klyva, är dock inte säker på växellådan, men det finns ju sprängskisser,så det löser sig nog sa han som sket i badkaret. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för glada tillrop, klöv motorn idag, bytte medbringaren som såg rätt trött ut och slängde ihop det hela. Vips, så funkar det kanon, sånär som en tjurig växelwire. Men den är ju ine så dyr eller svår att byta. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
precis vad ja skulle hjort med om ja vart du. inte vill man ha konstiga onödiga fjädrar på utsidan som i värsta fall bara orsakar mer skada än nytta. kul att du fick fason på motorn, bara skaffa ny wire så fungerar de hela klockrent ska du se!! <!-- </EdIndex> --></div>Naeri skrev:Tackar för glada tillrop, klöv motorn idag, bytte medbringaren som såg rätt trött ut och slängde ihop det hela. Vips, så funkar det kanon, sånär som en tjurig växelwire. Men den är ju ine så dyr eller svår att byta.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248