Köpa grejer från tyska ebay

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7310
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ett tips till

ni måste gå direkt till ebaysidan för det land ni är intreserd av att handla från.
t.ex ebay.de

går ni till ebays internationella sida så ser ni bara dom säljare som angett att dom säljer internationellt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte heller inte på att det fanns fler bilder längre ned på sidan... :oops:

Jag såg motorn var från 1966, menar du att kåpor och sådant inte passar från de svensksålda 3-pet Sachsmotorerna som jag har för mig kom -67 eller -68 här? <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:"här har ni ett exempel på motorvariant som så vitt jag vet inte monterats i sverige."

För mig ser det ut som vilken Sachs motor som helst... Nädu, för mig måste du förklara.... :oops:

den bredare motorn med L17 treväxlad. och kick. fast med handväxel.
notrea den annorlunda växelstången.
om man skulle importera en sån här i bra skick och räkna med att montera på sina fotväxlade kåpor så skulle man få en överraskning.

lade upp länken bara som ett exempel på att det gäller att syna bilderna noga.

dock får det plats 17 kuggat motordrev innanför den handväxlade växelkåpan.

erlan[/quote]

Den dära motorn är ju av samma typ jag har bara att min är med trampor växelkåpan ser ju precis lika ut. <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har handlat och handlar en del på ebay, ibland kan man göra fynd.
Tänk på att kolla omdömena, och som sagt skicka iväg ett mail på din duktigaste skoltyska.
Finns mycket trevliga säljare, men också tvärt om.

Jag har blivit blåst två gånger. Fina omdömen och allt det där på säljaren, men sen ingen vara.
Och försöker man kontakta säljaren, så har denne avaktiverat sitt ebay-konto. Alltså ingen som helst möjlighet att kontakta.
Och, som outback-jack skrev, ebay hjälper inte till alls.

Så var lite på din vakt, men prova att buda på något som inte spräcker hushållskassan, till att börja med. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7310
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[/quote]
Den dära motorn är ju av samma typ jag har bara att min är med trampor växelkåpan ser ju precis lika ut.[/quote]

det stämmer bra det, och har man bara en växelstång av rätt modell och kan byta den så är det ju inget problem.
jag tyckte bara att den var ett bra exempel att visa på att det finns skillnader
mellan tyska och svenska sachsmotorer.
men naturligtvis finns det många motorer som är likadana och bara att montera och köra med.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm handlat lite delar ifrån eBay. Det är svårt att förstå allt men man får kolla på bildernan noga och begära fler via mail.

Har inte blivit utan delar iaf någon gång....de har funkta bra för mig iaf. och frakten är inte så mycket dyrare ifrån Tyskland
ibland biligare än hemma här, otroligt men sant.. :) Köpt fler Sachs EKF motorer från 2400kr till 3380kr med frakten in räknat.

Detta är troligen mitt bästa fynd...SACHS 50/5 AKF utan tänd system/svänghjul, med frakt...2090kr.... kolla bilderna som ny.. :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, den motorn ser verkligen fräsch ut. Jag gillar dom där och det går inte jämföra dem med den "vanliga" Sachsmotorn mer än att båda är 50cc. Det är två Sachs mopedmotorer med helt olika bakgrund helt enkelt. Som erlan sa idag får man från Sachsarnas hemland skilja mellan mofab, mokick och KKR. Här har vi ju bara haft 30 moppar ända tills plastankan dök upp som en modern och sammanhållande gåva från EU... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Forsgren
Inlägg: 169
Blev medlem: 08 okt 2009, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Forsgren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte för ett par år på sedan, på ebay.de, en 3-vxl Zündapp motor -65:a, fläktkyld, helt komplett med 16mm ubåt, gas & kopplingshandtag & styre. Betalade det facila priset av 25 Euro + frakt på lika mycket! Det vara bara att häng på å köra... <!-- </EdIndex> --></div>
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det första jag köpte jag köpte på Ebay var för ett tiotal år sedan, en 5-växlad Zündapp motor och jag betalade 200 euro för den och insåg efter vilket överpris jag betalade då, kan säga att priserna har gått upp efter det. Motorn har jag för övrigt fortfarande kvar hemma, den är som ny och står på hyllan. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Hmm handlat lite delar ifrån eBay. Det är svårt att förstå allt men man får kolla på bildernan noga och begära fler via mail.

Har inte blivit utan delar iaf någon gång....de har funkta bra för mig iaf. och frakten är inte så mycket dyrrare ifrån Tyskland
ibland biligare än hemma här, otroligt men sant.. :) Köpt fler Sachs EKF motorer från 2400kr till 3380kr med frakten in räknat.

Detta är troligen mitt bästa fynd...SACHS 50/5 AKF utan tänd system/svänghjul, med frakt...2090kr.... kolla bilderna som ny.. :D

Bild
Detta är en 80 cc motor! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
billykid skrev:Hmm handlat lite delar ifrån eBay. Det är svårt att förstå allt men man får kolla på bildernan noga och begära fler via mail.

Har inte blivit utan delar iaf någon gång....de har funkta bra för mig iaf. och frakten är inte så mycket dyrrare ifrån Tyskland
ibland biligare än hemma här, otroligt men sant.. :) Köpt fler Sachs EKF motorer från 2400kr till 3380kr med frakten in räknat.

Detta är troligen mitt bästa fynd...SACHS 50/5 AKF utan tänd system/svänghjul, med frakt...2090kr.... kolla bilderna som ny.. :D

Bild
Detta är en 80 cc motor!
Hmm hur kan man se detta Conrad.. :?: På kanlerna, dom verkar stora iaf.

Det är det nu med med Athensa 80cc kit....**L**.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med stora övrströmmare. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar