F50 renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en stor O- ring från ena skruven till den andra, dom sitter kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snacka om vilken tur du hade!! :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu med "vandalsäker strömställare" från Elfa som dödarknapp 8)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu bör du undvika regn så du inte fyller brytaren med vatten för då blir det varv stopp :) <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja haha, kanske det...

Man får väl ha med sig en avbitare alternativt ett pack med kådisar innan man vet hur det fungerar i regn :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför en strömbrytare där? <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stilrent ( enligt mig)
Något som gör den lite unik för mig, därav placeringen av knappen för att stänga av motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt snyggt ... :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ricky skrev:Åter igen tror jag att jag hittat felet med det varma baknavet, och det blir lite pinsamt att skriva vad jag tror det var, men men alltid hjälper det någon från att göra samma misstag.

Bromsen har justerats när moppen står på bockar under fotpinnarna, dvs svingen är i sitt absolut nedersta läge och avståndet mellan bromsarm på navet och själva bromspedalen är då som kortast.

I det läget har jag justerat spelet innan backarna ska ta i trumman genom att lyssna när det börjar ta med godtycklig marginal enligt mig. Sen har jag trott att det var frid och fröjd men navet har lik förbannat blivit varmt, men hjulet har snurrat lätt när jag stannat och kollat utmed vägen (svingen är då i sitt nedersta läge när jag lutar upp moppen på sidostödet)

Sen kom jag på efter ytterligare någon timmes felsökning att när jag åker på min compact och har lätt anläggning på fotbromsen, om jag då åker över ett gupp så känner jag hur pedalen åker upp.

och visst blev det så på en F50 också. justerade jag spelet som innan men ställde bockarna under svingen istället så bakhjulet snurrade i luften men svingen är i det läge som när jag åker på moppen så visst fan låg backarna an i trumman. pinsamt.

än en gång är jag övertygad att jag löst problemet, men provkörning sker imorrn på väg till jobbet.

mvh Ricky
Snyggt jobbat med moppen Ricky..... slider_score.gif

Hadde liknande problem med min Compact bakbroms när jag spänt pinnen till
fotbormsen för mycket så blev det automatiska in bromsningar i stora gupp....***L***... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ricky skrev:Stilrent ( enligt mig)
Något som gör den lite unik för mig, därav placeringen av knappen för att stänga av motorn.
håller med dig Ricky, kul med lite detaljer som sticker ut lite..gillar din stoppknapp riktigt snyggt :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
eddan96

Inlägg av eddan96 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilket snyggt slutresultat en jäkla skillnad <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, vad händer här då?

Jo här är det byte av hjul, limpa, motor och styre på G.

Nya hjul byggs med likadana nav som tidigare men med rostfria ekrar (som jag såg tture hade likadana) 2,5 tums fälgbanor och continental contigo däck. 90/80 fram och 100/80 bak.

Motor, limpa och styre kommer senare på bild.

mvh Ricky

Bild

Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jäkla åbäke till sulor! Hur går det med min gamla F50? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: Riktigt fin gobit det där Ricky :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Framhjul klart. 2,5 tum fälg och 90/80 däck. Nya hjullager och snabbputsat nav.

Lyckade kränga på det med handkraft, fast jag tror jag vek 2 fingertoppar 90 grader åt fel håll.

Fälgen är en eftermarknadsfälg till Derbi Senda SM. Jag är inte direkt imponerad av precisionen på den, men jag hade inte råd med excel så..

Det kommer krävas lite ombockning av stagen till framskärmen för att få det hela på plats.

Skriv svar