Märkligt möte
Märkligt möte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har jag nämnt att jag arbetar som reporter på Hallandsposten?
I går skulle jag ut och göra ett jobb om ett försök att bekämpa mördarsniglar hos en bonde.
En grupp människor var där, bland annat från Jordbruksverket. De hade visst en zoolog också med sig.
Sniglarna höll sig undan och det blev inget med försöket. Den ende som hittade en liten snigel var zoologen. Jag frågade kvinnan från Jordbruksverket vad alla i gruppen hette. Hon rabblade namnen men plötsligt var det något som fick mig att reagera.
– Och så har vi Janne Hagnell som är zoolog, sade hon.
Jag gick fram till zoologen som stod och kelade med sin enda mördarsnigel. Följande samtal utspann sig:
– Heter du Janne Hagnell?
– Ja.
– Har du en Skoterett?
– Hahahaha! Ja!
– Trevligt att råkas, Hank på forumet här.
Där stod vi, två Skoterettägare. En från Ängelholm och en från Alingsås. Av olika anledningar utkastade på samma slåttervall i Svenshult.
Världen är bra liten, eller hur?
Tack för en bra historia till Janne som valde att använda sitt riktiga namn på forumet. Hade du tagit ett vanligt nick hade vi säkert träffats i Svenshult ändå. Men utan att veta om det, så att säga. <!-- </EdIndex> --></div>
I går skulle jag ut och göra ett jobb om ett försök att bekämpa mördarsniglar hos en bonde.
En grupp människor var där, bland annat från Jordbruksverket. De hade visst en zoolog också med sig.
Sniglarna höll sig undan och det blev inget med försöket. Den ende som hittade en liten snigel var zoologen. Jag frågade kvinnan från Jordbruksverket vad alla i gruppen hette. Hon rabblade namnen men plötsligt var det något som fick mig att reagera.
– Och så har vi Janne Hagnell som är zoolog, sade hon.
Jag gick fram till zoologen som stod och kelade med sin enda mördarsnigel. Följande samtal utspann sig:
– Heter du Janne Hagnell?
– Ja.
– Har du en Skoterett?
– Hahahaha! Ja!
– Trevligt att råkas, Hank på forumet här.
Där stod vi, två Skoterettägare. En från Ängelholm och en från Alingsås. Av olika anledningar utkastade på samma slåttervall i Svenshult.
Världen är bra liten, eller hur?
Tack för en bra historia till Janne som valde att använda sitt riktiga namn på forumet. Hade du tagit ett vanligt nick hade vi säkert träffats i Svenshult ändå. Men utan att veta om det, så att säga. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är ju bra att använda sitt namn, så nu gick jag in och skulle ändra pangerva till mitt namn men det gick ju inte.
Däremot la jag till mitt namn som signatur så om allt klaffar nu finn det med. Jag har ju tidigare skrivit om att det är bra att åtminstone veta varifrån alla kommer och jag såg en klar förbättring alldeles därefter. Många skrev in var de bor. Nu återstår att se om fler vill ge sig tillkänna.
Hoppas det.
Första trådens inlägg hittar jag inte namnet på eller är jag för gammal och blind?
Beträffande mötet så är det ju så himla roligt när sådant inträffar! Tack för den solskenshistorian.
<!-- </EdIndex> --></div>
Däremot la jag till mitt namn som signatur så om allt klaffar nu finn det med. Jag har ju tidigare skrivit om att det är bra att åtminstone veta varifrån alla kommer och jag såg en klar förbättring alldeles därefter. Många skrev in var de bor. Nu återstår att se om fler vill ge sig tillkänna.
Hoppas det.
Första trådens inlägg hittar jag inte namnet på eller är jag för gammal och blind?

Beträffande mötet så är det ju så himla roligt när sådant inträffar! Tack för den solskenshistorian.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe, ja det var verkligen ett kul möte igår. Först diskuterade vi sniglar, sedan vilka förgasare som kan passa på HVA Flinta.
Det är en del som höjer på ögonbrynen för att jag är både zoolog OCH gillar motorer men jag har inga problem att få det att gå ihop...
Det är en del som höjer på ögonbrynen för att jag är både zoolog OCH gillar motorer men jag har inga problem att få det att gå ihop...

- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har dessutom särdeles uselt minne så om någon skulle hänvisa till mig genom mitt alias skulle jag nog tro att de menade någon annan...
Ja, det där tycker jag får vara upp till var och en. Jag och min fru är ganska olika där, hon vill gärna vara anonym medan jag gärna lämnar ut namn och andra uppgifter till kreti och pleti. Visst kan man kanske råka illa ut men det tror jag nog man kan även om man "skyddar sig".Conrad Engström skrev:Kul! Bra att använda riktigt namn. Varför skall man gömma sig bakom ett nick ?

Jag har dessutom särdeles uselt minne så om någon skulle hänvisa till mig genom mitt alias skulle jag nog tro att de menade någon annan...

- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har dock en hel del filosofiska funderingar kring allt det som håller på att hända i vår värld med global uppvärming, regnskogs-chopping mm. Utan att göra en uppsats av detta så tycker jag att vi inte ska gå tilll överdrifter lika lite som vi ska vifta bort miljöhoten. Men om jag och några andra galna stackare vill köra lite moppe på fritiden tror jag inte det får bägaren att rinna över till Day after Tomorrow. Alla djur som finns i stort antal påverkar sin miljö och att tro att vi INTE skulle göra det tror jag är ett stort misstag. Men det är förstås en fördel om vi överlever själva också... 
Jaha, det var dagens filosfiska hörna, det... Och som sagt, ett kul möte i slåttervallen var det!
Observera att jag är zoolog, inte miljökämpe...tompa skrev:Dessutom tycker jag att det är suveränt med en zoolog som åker moppe, självklart är det för småkrypens skull vi sprider vår goda tvåtaktsdoft över stock och sten, när vi far fram på våra moppar

Jaha, det var dagens filosfiska hörna, det... Och som sagt, ett kul möte i slåttervallen var det!

-