Crescent Compact problem vid start!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Compan
Kontakt:

Crescent Compact problem vid start!

Inlägg av Compan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har problem med min Compact, den ville inte starta som den ska längre, innan funkade den och gick som en klocka, nu dör den precis när den kickas igång, tror att dödaren glappar eller att det är något med bensinflöddet, har någon stött på detta problem?
//Oscar <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju va en fördel att testa de du tror är fel, att koppla ur dödaren t.ex. går ju på sekunder :idea:

och att hålla ner flödaren eller ha den i ordnar man ju på hundradelar :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland kan kontakten till dödaren ha ärgat och då stänger moppen avvid start eller startar inte.

Ps. jag flyttar tråden till motor då detta ämne passar där. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va lika danp på min mustang då va de tändspolen som gav upp bytte den å sen gick den i gång :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Compan
Kontakt:

Inlägg av Compan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej kan de bara inträffa hur som helst? <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla om du har gnista vilken färg å så

pröva att bara skruva i stiftet utan verktyg och på med tändhatten å kika :)

doppa stiften i soppa skruva i de å kika

byt stift om de e kasst <!-- </EdIndex> --></div>
Compan
Kontakt:

Inlägg av Compan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick igång moppen igår och körde några km men sen så dog motorn(gick långsamt ner i varv), nu vill den inte starta igen-.- vad kan ha hänt? <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla att den får bensin ordentligt. Börja med att ta loss bensinslangen från förgasaren och kontrollera att det kommer bensin som det ska. Nästa steg är att montera loss förgasaren och rengöra ÖVERALLT. Skruva bort att du kan och blås rent med tryckluft. Rengör och blås rent munstycket. Går den fortfarande inte bra får du gå vidare med att kontrollera packningar och tändsystem. Knacka ihop stiftet till minimal öppning och prova. Blir den mer lättstartad eller går bättre av det har du en dålig tändspole - byt. Går den tillsynes bra en kort stund för att sedan dö förhållandevis abrupt (när motorn blivit varm), är det troligen kondensatorn som är dålig. När det gäller bensinflödet kan bensinkranen vara igensatt med skit om det flödar dåligt i slangen. <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Compan skrev:Fick igång moppen igår och körde några km men sen så dog motorn(gick långsamt ner i varv), nu vill den inte starta igen-.- vad kan ha hänt?
Så gjorde en av mina.Min gick dock igång igen när den svalnat lite.Bytte konding så funkade den. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Compan
Kontakt:

Inlägg av Compan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte bensinflödet från bensintanken och jag har rengjort förgasaren, jag knackade till plattan på tändstiftet och de var då jag fick igång den för någon dag sen, var nånstans har jag kondensatorn? och är det svårt att byta tändspolen?
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kika i den här tråden: http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=3863&postdays=0&postorder=asc&start=15&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
Compan
Kontakt:

Inlägg av Compan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade tänkt beställa avdragare, kondensator och tändspole nu på ettansmopeder, vilka ska jag köpa då?
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
Compan
Kontakt:

Inlägg av Compan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När du säger nya brytare, menar du då att jag ska köpa flera eller bara 1?
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Räcker bra med en st. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
Skriv svar