<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu funkar det!!!!!!!!
Ska försöka förklara hur det är kopplat nu.
den bruna som är ansluten längst bak på andra raden. går...
Hit och sedan...
hit till det ena signalhornet där den är skarvad med en sladd som går till det andra signalhornet. den svarta sladden på tutan går till sockerbiten tillsammans med den svarta från det andra signalhornet.
de går ihop i sockerbiten med sladden som går till kontakten i mitten på ratten:
Bild på det andra signalhornet där den bruna är som sagt skarvad med den andra bruna på det första signalhornet. den svarta här går till sockerbiten.
Det här reläet har man kopplat varselljuset över samt att det är detta relä som tickar när man tutar.
dessa sladdar går till reläet
så här ser det ut uppe i ratten.
Medans jag skrev detta inlägg slog det mig vad problemet var!
jag kom på det när jag skrev att reläet styr varselljuset när det slog mig att varselljuset lyser bara med tändningen på. så jag vred på tändningen och lade kontakt blecket i mitten på ratten mot ratt-godset och då tutade det. sedan monterade jag dit ratten igen och tryckte men inget hände...
Problemet var att skumgummigudden mellan kontaktblecken i ratten var murken och rutten vilket gjorde att de inte fick kontakt. Så jag klippte ut tre likadana passbitar från en disktrasa och ihop med det hela och nu tutar det igen om man trycker på signalringen
Stort tack till alla som hjälpt mig!
det huvudsakliga problemet låg inte i bilen utan i den trögtänkande mekanikern

<!-- </EdIndex> --></div>