<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått ånglås på en vanlig standard cylinder med 8,5a på min 1237:a
Riktigt såg hur det kokade uppgenom bensinslangen, men det släpper så fort du flödar gasaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Kyrkport.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nyare trimcyllar typ tysk och Jofrab verkar ha en längre insugsfläns som skjuter bak samtliga burkmodeller mot trampkupan.
Den gamla hobbexcyllen (Zeta?) jag hade på 70talet hade inte problemet.
Slipa ner cylindersidan på tjockpackningen ett par mm och lägg dit
en tillklippt tunn så klarar du både läge, burkbyte, värmeisolering och tjuvluft hyfsat bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Den gamla hobbexcyllen (Zeta?) jag hade på 70talet hade inte problemet.
Slipa ner cylindersidan på tjockpackningen ett par mm och lägg dit
en tillklippt tunn så klarar du både läge, burkbyte, värmeisolering och tjuvluft hyfsat bra. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör med membrancylinder och 12 mm förgasare och har inga problem med luftburkenerlan skrev:jag har nåt svagt minne av att det har funnits insugspackningar som varit för tjocka, så att förgasaren kommit för långt bak. kanske finns några kvar i omlopp.
och se upp om du köper luftburk på tradera för det finns långa luftburkar med sidointag. vet inte vad dom satt på men jag gissar på 3.8hk cylindern med 14x14 mm insug. om den fanns i mellanlängden (68mm) till membrancylindern vet jag inte.
cyl o förg. är det gamla orginal eller är det nytillverkade grejor?
erlan

Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej har funderingar på att sätta en 17 mm förgasar burk på en 8,5 mest för att jag tycker det ser kul ut, pasar det?
Sen undrar jag över tätheten, på 8,5 sitter det lilla luftfiltret tätat mot förgasaren så det inte kan komma nåt skit igenom gasaren men 17 brken ser ut att vara helt öppen inuti, då förgasaren inte är tät på undersidan så hur blir det då? <!-- </EdIndex> --></div>
Sen undrar jag över tätheten, på 8,5 sitter det lilla luftfiltret tätat mot förgasaren så det inte kan komma nåt skit igenom gasaren men 17 brken ser ut att vara helt öppen inuti, då förgasaren inte är tät på undersidan så hur blir det då? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh